کاهش صادرات سنگ‌آهن برزیل

به گزارش آرگوس، صادرات سنگ‌آهن برزیل در ماه سپتامبر نسبت به ماه سپتامبر سال گذشته 10.1 درصد و نسبت به ماه قبل 3.1 درصد کاهش یافت و به 33.68 میلیون تن رسید.

به گزارش فولادبان،کاهش تولید فولاد در چین و اختلال در صنایع ناشی از شیوع موارد کووید 19 بر صادرات سنگ‌آهن برزیل در ماه سپتامبر تأثیر گذاشت.

همچنین صادرات سنگ‌آهن برزیل در سه‌ماهه سوم امسال نسبت به سال قبل 2.7 درصد کاهش یافت و به 100 میلیون تن رسید که به علت کاهش قابل توجه تولید فولاد در چین بود.

صادرات سنگ‌آهن برزیل به چین در سه‌ماهه سوم امسال 11.6 درصد در مقایسه با سال 2020 کاهش یافت و به 71.1 میلیون تن رسید، زیرا کارخانه‌های فولاد چین دستورالعمل‌های کاهش تولید را دنبال کردند.

در همین مدت صادرات سنگ‌آهن برزیل به مالزی 8.5 درصد افزایش یافت و به 4.75 میلیون تن رسید و صادرات سنگ‌آهن برزیل به بحرین بیش از دو برابر افزایش یافت و به 3.3 میلیون تن رسید. صادرات سنگ‌آهن برزیل به ژاپن هم با 36.4 درصد افزایش به 4.24 میلیون تن رسید. همچنین صادرات سنگ‌آهن برزیل به اتحادیه اروپا با 58.2 درصد افزایش به 5.6 میلیون تن رسید.

اما بهبود سه‌ماهه سوم، در ماه سپتامبر کاهش یافت، زیرا تقاضای فولاد در برخی مناطق تحت تأثیر اختلال در صنعت خودرو قرار گرفت و برخی دیگر نیز با افزایش موارد کووید 19 مواجه شدند.

صادرات سنگ‌آهن برزیل به چین در ماه سپتامبر با وجود کاهش تولید فولاد چین، ماهانه 6.94 درصد افزایش یافت و به 25.58 میلیون تن رسید، زیرا خریداران در حال آماده‌سازی برای تعطیلات اکتبر بودند؛ اما صادرات سنگ‌آهن برزیل به مقاصد دیگر در مقایسه با ماه آگوست کاهش چشمگیری داشته است.

افزایش در موارد ابتلا به کووید 19 در مالزی، همراه با ضعف تقاضای ساخت‌وساز در این کشور، صادرات سنگ‌آهن برزیل را به نصف یعنی 926،864 تن رساند. پس از افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در ژاپن و کمبود قطعات خودرو، تولید فولاد این کشور در ماه آگوست کاهش یافت و درنتیجه صادرات سنگ‌آهن برزیل به ژاپن در ماه سپتامبر 32.1 درصد کاهش یافت و به 1.04 میلیون تن رسید.

علیرغم لغو ممنوعیت فصلی کار ساخت‌وساز در فضای باز، صادرات سنگ‌آهن برزیل به بحرین و عمان به ترتیب 55 و 29 درصد کاهش یافت و به 699،451 و 679،855 تن رسید. در مقابل، صادرات سنگ‌آهن برزیل به اتحادیه اروپا در مقایسه با ماه آگوست یک درصد افزایش یافت و به 1.86 میلیون تن رسید، زیرا با وجود کاهش قیمت در هفته‌های اخیر، قیمت فولاد همچنان در سطح بالایی از نظر تاریخی قرار داشت.

بعید است صادرات برزیل در آینده نزدیک افزایش یابد. واله، تولیدکننده اصلی برزیلی، در ماه سپتامبر برآورد ظرفیت خود برای پایان سال 2022 را 30 میلیون تن در سال کاهش داد. تولید فولاد چین از آن زمان به پایین‌ترین سطح خود از آوریل 2020 رسیده است و پکن از کاهش بیشتر تولید در نوامبر-مارس خبر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *