Please use a valid API Key میلگردهای غیر استاندارد به اعتماد مصرف کننده آسیب می زند/نظارت نیست - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

میلگردهای غیر استاندارد به اعتماد مصرف کننده آسیب می زند/نظارت نیست

رییس اتحادیه آهن فروشان تهران گفت: متاسفانه نظارتی بر مبدا تولید محصولات فولادی غیر استاندارد نیست.

حمید رضا رستگار در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: بیشتر تولیدات کارخانه های ما مصرف داخلی دارد و اغلب تولید کنندگان برای مشتریان و مصرف کنندگان داخلی ، محصولات خود را تولید می کنند و اساسا در حوزه فولاد و آهن به دلیل مشکلات ارزی موجود در کشور واردات نداریم .

وی تصریح کرد: تولیدات انواع کالاها و محصولات را ذایقه بازار مشخص می کند و اگر قرار باشد کیفیت کالایی در حد استاندارد و مناسب باشد باید نظارت از مبدا اصلی تولید انجام شود مگر اینکه مصرف کننده امکان تنوع مصرف داشته باشد و بتواند آن کالا را با مشابه و نمونه خارجی خود بسنجد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ادامه داد: از آنجا که ما واردات نداریم و ارتباط ما با بازارهای خارجی قطع است و هر آنچه که در داخل تولید می شود ، مصرف کننده لاجرم مجبور به تهیه و استفاده آن بر اساس قیمتهای تعیین شده است بنابراین اگر قرار است کیفیت کالا مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد دقیقا باید از مبدا کالا انجام شود.

رستگار گفت : این کالا با هر عنوانی در بازاربیاید با هر قیمت و عنوانی که ارسال شود بازار مجبور است آن کالا را تهیه واستفاده کند چون مصرف کننده نهایی مجبور به اتمام پروژه و طرح عمرانی خود است.

وی تصریح کرد:پیشنهاد اصلی این است که حتما مکانیزم سختگیرانه و دقیقی برای خط تولید نهایی محصولات و کالاها باشد تا   هیچ وقت  کالای غیر استاندارد اجازه تولید پیدا نکند. اگر هم قرار است کالایی با کیفیت کمتر تولید شود موضوع مصرف و خط نهایی ان مشخص باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد باابراز تاسف از اینکه بیشتر تولیدکنندگان از این خط عبور کرده اندافزود: اکنون و در شرایط حاضر تولیدکنندگان هر کالایی را با هر کیفیتی تولید می کنند و به دست مصرف کنندگان می دهند که این اصلا کار اخلاقی در بازار کشور نیست.

رستگاردرپاسخ به سوال فولادبان مبنی بر اینکه آیا چارچوب و استانداردی برای کالاها ومحصولات پایین دستی ما وجود دارد،گفت :  برای کالاها و محصولات پایین دستی از شمش به بعد قوانین ویژه ای وجود دارد و استاندارد و قانون حتی برای موارد  استفاده محصولات در طرحها و پروژه ها تعریف شده است اما ایا برای این قوانین نظارتی وجود دارد و بر شیوه اجرای آن نظارت می شود جای تردید و سوال وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اطمینان دارم شیوه های نظارتی در کشور ضعیف است،ما برای انواع میلگرد مثل میلگرد A2،3  A ،A4  استاندارد داریم و کیفیت و کشش آن در قانون تعریف شده است و دقیقا جداولی برای تعریف استاندارد محصولات فولادی وجود دارد که دقیقا از چه مواد اولیه ،با چه ابعاد و وزن و حتی گریدی  باید تهیه و تولید شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران گفت: وجود استانداردها برای تولید محصولات فولادی کافی نیست بلکه این مهم است که آیا کالاهای تولیدی ما در کشور استاندارد هستند یا خیر و تولید این محصولات جای بحث دارد.

رستگار افزود: اگر نظارت و استاندارد دقیق اعمال شود ما می توانیم کالای استاندارد با کیفیت بالا در سطح جهانی تولید کنیم لذا باید  بر تولید نظارتی دقیق و اصولی داشته باشیم تا محصولات تولیدی طبق تعاریف و قوانین موجود ، استاندارد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors