سقوط سنگ‌آهن با رسیدن قیمت به 90 دلار؛ پایان روشنی در انتظار نیست

کاهش تولید فولاد در چین محرک اولیه‌ای برای عقب‌نشینی سنگ‌آهن از سطوح بالا بود.

به گزارش فولادبان، موسسه The Australian Financial Reviewl در تحلیلی درباره کاهش قیمت سنگ‌آهن نوشته است:‌ روز دوشنبه قیمت قراردادهای آتی سنگ‌آهن در بورس سنگاپور به 90 دلار در هر تن رسید و 11.5 درصد نسبت به روز جمعه سقوط کرد. به نوشته Fastmarkets MB، قیمت نقدی سنگ‌آهن هم 4.9 درصد کاهش یافت و به 101.95 دلار در هر تن رسید و ضرر هفتگی این کالا را به 21.4 درصد رساند.

لاکلان شاو، سرپرست تحقیقات استخراج معادن در UBS، می‌گوید: مسئله بزرگ در حال حاضر اعتماد در بازار است، بنابراین بسیار سخت است که بدانیم بازار از چه زمانی می‌تواند تثبیت شود.

محدودیت‌های تولید فولاد در سراسر چین بر فضای روانی بازار تأثیر گذاشته است. کارخانه‌های فولادی در جیانگ سو، شاندونگ و لیائونینگ، سه استان بزرگ تولید فولاد در چین پس از هبی، همگی از ابتدای ماه سپتامبر کاهش تولید خود را آغاز کرده‌اند.

استان یوننان در جنوب غربی چین که حدود 2.3 درصد از کل فولاد خام کشور را تولید می‌کند، آخرین موردی بود که هفته گذشته هدف قرار گرفت و استراتژیست ها پیش‌بینی کاهش بیشتر در هفته‌های آینده را داشتند.

موسسه S&P Global Plattsهم نوشت: چند منبع کارخانه انتظار داشتند که کاهش تولید فولاد چین در اواخر سپتامبر یا اکتبر بیشتر شود، زیرا مجموع کاهش تا اواسط سپتامبر برای حفظ تولید فولاد خام 2021 در سطح 2020 ناکافی است.

انتظار می‌رود این کاهش از شرق و جنوب چین باشد زیرا استان‌هایی مانند جیانگ سو، ژجیانگ، یوننان، گوانگشی و گوانگدونگ هنوز از اهداف کاهش مصرف انرژی خود عقب مانده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *