Please use a valid API Key کارخانه‌های فولاد اتحادیه اروپا و ترکیه نگران هزینه‌های بالای انرژی هستند - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کارخانه‌های فولاد اتحادیه اروپا و ترکیه نگران هزینه‌های بالای انرژی هستند

کارخانه‌های فولادسازی اروپا و ترکیه نگرانی خود را نسبت به بالا رفتن هزینه‌های برق و گاز در سراسر اروپا ابراز کردند، زیرا مشتریان امیدوار بودند با کاهش قیمت قراضه، قیمت فولاد کاهش یابد.

به گزارش فولادبان؛ارزیابی S&P Global Platts برای قراضه خردشده در اروپای جنوبی 432.50 یورو در تن برای قراردادهای سپتامبر بود که نسبت به قیمت 480 یورو در ماه آگوست به شدت کاهش یافته است. در اروپای شمالی، ارزیابی Platts برای قراضه خردشده داخلی 397 یورو در تن در ماه سپتامبر بود در حالی که در آگوست قیمت آن 440 یورو در تن بود.

یکی از منابع کارخانه‌ای در اسپانیا خاطرنشان کرد که مشتریان امیدوارند قیمت محصولات فولادی بلند کاهش یابد، زیرا قیمت قراضه کاهش یافته است. با این حال، با هزینه‌های بسیار بالای انرژی، این امر ممکن نیست.

وی به Platts گفت: افزایش هزینه‌های برق و گاز، کاهش قیمت قراضه را نه به طور کامل، بلکه تا حد زیادی جبران می‌کند. کارخانه‌ها واقعاً تمایلی به کاهش قیمت ندارند، زیرا هزینه انرژی بالا است.

این منبع گفت: ما در اینجا با فضای روانی بازار مبارزه می‌کنیم و این گفتگوی بسیار جالبی است که این روزها با مشتریان خود انجام می‌دهیم.

یک منبع کارخانه‌ای در ایتالیا هم افزایش هزینه‌های گاز و برق را متذکر شد و خاطرنشان کرد که ایتالیا واردکننده شماره یک گاز در اروپا است. این منبع افزود که اسپانیا و ایتالیا تحت فشار شدید هزینه‌های بالای انرژی قرار دارند.

وی گفت: کاملاً مطمئن هستم که تمام کارخانه‌ها با دقت به دنبال افزایش هزینه‌های انرژی هستند. من مطمئن هستم که هیچ کس حاضر نیست قیمت‌ها را کاهش دهد. با وجود اینکه همه درباره قراضه ارزان صحبت می‌کنند، اما این تنها هزینه نیست.

OMIP، بورس مشتقات انرژی ایبری، قیمت برق اسپانیا را در بالاترین سطح خود ارزیابی کرد.

سخنگوی شرکت فولادساز آلمانی Salzgitter به Platts گفت: مشابه دیگر همتایان ما، Salzgitter نیز تحت تأثیر هزینه‌های بالای انرژی مانند گاز طبیعی، زغال‌سنگ کک‌شو و مواد اولیه قرار دارد.

یکی دیگر از منابع کارخانه اروپایی انتظار دارد که اتحادیه اروپا هزینه‌های انرژی را احساس کند زیرا برق در اروپا و به‌ویژه در بریتانیا همراه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی بسیار گران است. هزینه برق 10 تا 20 درصد از کل هزینه‌های تولید فولاد را شامل می‌شود، بنابراین راهی جز کاهش قیمت برق برای کاهش قیمت فولاد وجود ندارد.

این منبع به Platts می‌گوید: هزینه برق از ماه جولای سه برابر افزایش یافته است. فولادسازان، به‌ویژه تولیدکنندگان فولاد بلند بر اساس کوره قوس الکتریکی، نمی‌توانند آن را جبران کنند. آن‌ها مجبورند افزایش فوری قیمت فولاد را به دلیل پایداری آن اعمال کنند.

وی افزود: همه پیش‌بینی‌ها این است که قیمت برق تا اواسط سال 2022 کاهش نمی‌یابد. این یک اختلال بزرگ است.

این منبع می‌گوید: قراضه نسبتاً ارزان است، بنابراین من فکر نمی‌کنم بتوان هزینه بالای برق را با قراضه ارزان‌تر جبران کرد. ترک‌ها آن را امتحان کرده‌اند و می‌بینید که موفق نشدند.

یکی دیگر از فعالان بازار فولاد اروپا خاطرنشان کرد که بحث‌های زیادی در مورد برنامه دولت‌های ملی برای مداخله به دلیل افزایش شدید هزینه‌های برق و گاز وجود دارد، اما این بیشتر برای مصرف‌کنندگان مستقل است، نه شرکت‌ها. اقدامات احتمالی ممکن است شامل جبران بخشی از قبوض آب و برق برای خانوارهای کوچک باشد.

گرت استیس، مدیرکل انجمن تولیدکنندگان فولاد انگلستان UK Steel، گفت فولادسازان انگلیس ممکن است مجبور شوند فعالیت خود را متوقف کنند در حالی که هزینه‌های انرژی بسیار بالا است. وی خاطرنشان کرد: قیمت‌ها در طول سال 2020 افزایش یافته است.

استیس در بیانیه‌ای گفت: در حالی که قیمت‌ها در سراسر اروپا افزایش یافته است، قیمت عمده‌فروشی در بریتانیا چهار برابر شده و در آلمان سه برابر شده است.

تأثیر بر کارخانه‌های ترکیه

اوگور دالبلر، نایب رئیس انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه (CIB) با تأکید بر اینکه افزایش هزینه‌های تولید انرژی باعث افزایش قیمت انرژی شده است، گفت که هزینه انرژی آنها تقریباً دو برابر شده است.

وی افزود: از آنجا که مکانیسم حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر (YEKDEM) هزینه‌های انرژی ما را در ترکیه افزایش می‌دهد، ما با افزایش چشمگیر هزینه‌های تولید فولاد روبرو هستیم.

یکی دیگر از منابع کارخانه‌ای در ترکیه به Platts گفت: قیمت گاز طبیعی و همچنین زغال‌سنگ در حال افزایش است. ما ترک‌ها را بیشتر از شهروندان اتحادیه اروپا و انگلیس می‌دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors