بهره گیری از تکنولوژی صنایع فولادی مهمترین مزیت همکاری ایران و چین  است

مدیر فروش شرکت معدنی وصنعتی چادرملو درباره سند همکاری ایران و چین گفت: با سرمایه گذاری چین درصنعت فولاد ایران ، شاهد کیفیت محصولات ، ورود تکنولوژی  و افزایش اشتغال خواهیم بود .

حامد عراقی در گفتگو با فولادبان افزود: چین از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان است و بالطبع از دانش ، تکنولوژی و تخصص صنایع فولادی برخوردار است و ایران می تواند از این شرایط به نفع خود استفاده کند و گسترش روابط ایران و چین 100درصد به نفع هر دو کشور خواهد بود .

وی با اشاره به یکی از بندهای این سند همکاری درباره سرمایه گذاری خارجی در صنعت فولاد، گفت: طبق این سند همکاری چین می تواند در صنعت فولاد سرمایه گذاری کند و چنانچه این سرمایه گذاری در صنعت فولاد کشور جذب شود تاثیر زیادی در میزان اشتغال،کیفیت محصولات و ورود تکنولوژی خواهد داشت .

مدیر فروش شرکت معدنی وصنعتی چادرملو تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی رشد اقتصادی کشوررا شتاب خواهد داد و اگر سیاستهای لحظه ای دولت براین صنعت حاکم نباشد و ثبات تصمیم گیری بیشتر باشد ، صنعت فولاد ایران گامهای بلندتری را بسوی توسعه برخواهد داشت .

عراقی همچنین همکاری شرکت چادرملو با کشور چین را در حوزه تکنولوژی مهم خواند و گفت: شرکت صنعتی و معدنی چادرملو می تواند از چین برای بهره گیری از تکنولوژیهای جدید فولاد کمک بگیرد،هرچند کیفیت صنایع فولادی اروپا را ندارد اما در مقایسه با تکنولوژیهای جدید اروپایی قیمت مناسبتری دارد ومی تواند با کمک متخصصین داخلی،بومی سازی شود.

وی در پایان تاکید کرد: با همکاری و سرمایه گذاری چین در زمینه فولاد ایران ، صنایع وابسته به فولاد مثل فروآلیاژ، مواد اولیه محصولات فولادی ، ریخته گری و الکترودها همگی می توانند توسعه همه جانبه را تجربه کنند و سالیانه جلوی میلیونها دلار خروج ارز از ایران گرفته شود .

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *