زور خریدها به عرضه‌ها نرسید/ افت 4 هزار واحدی شاخص کل

در روزی که برخی از سهم‌های شاخص‌ساز سبز شدند، فشار عرضه‌ها در اکثر سهم‌های بازار باعث شد که شاخص کل افت 4 هزار واحدی را تجربه کند.

به گزارش فولادبان؛ در شرایطی که بسیاری از سهم‌های بازار وارد یک دوره اصلاحات شده بودند، امروز سهام شاخص‌ساز و برخی از سهم‌ها که صف فروششان خالی شده بود، روی دور صعودی افتادند. در این میان، برخی از سهم‌های گروه فلزات اساسی و خودرو و بانکی به صورت تکی سبزپوش شدند، اما این فشار عرضه بود که اجازه نداد این رشد قیمت در سهام بنیادی تأثیری روی شاخص کل بگذارد. بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که وضعیت بد این روزهای بورس ناشی از تردید در مورد برجام، انتخابات، نرخ دلار و کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران است.

در پیش‌گشایش معاملات روز جاری، خبر از تشکیل صف خرید برای سهم‌هایی بود که تأثیر بسزایی در بازار دارند، اما در این میان، صف فروش سهم‌های دیگر بودند که هم ارزش بیشتری داشتند و هم تعدادشان نسبت به خریدها بیشتر بود. با اینکه سهم‌های سبز شده جلوی سقوط سهمگین بازار را گذاشتند، ولی زور آن‌ها به سهام عرضه شده در بازار نرسید و نماگر اصلی بازار تا انتهای معاملات 4 هزار و 857 واحد افت را تجربه کرد و به یک میلیون و 226 هزار و 19 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز تحت تأثیر صف‌های فروش سنگین بود چراکه این شاخص تا انتهای معاملات افت و خیز اندک، 673 واحد کاهش یافت و امروز روی 434 هزار و 697 واحد ایستاد. شاخص فلزات اساسی با وجود اینکه برخی از سهم‌هایش را سبز دید، باز هم ریزش داشت و تا پایان معاملات 2 هزار و 709 واحد پایین آمد و رقم 879 هزار و 249 واحد را نشان داد.

امروز، نمادهای «برکت»، «شستا»، «خودرو»، «شپنا»، «فملی»، «فولاد» و «اپال» جز نمادهای پرتراکنش بازار بودند، اما نمادهای «فارس»، «فملی»، «شپنا» و «وغدیر» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «شستا»، «نوری» و «وبملت» بیشترین تأثیر مثبت را روی روند شاخص کل بورس گذاشتند.

در میان سهم‌های فولادی، برخی سبزپوش و برخی هم سرخپوش شدند؛ به نحوی که نمادهای «فخوز»، «فنورد»، «فولاد» و «کاوه» بیشترین رشد و «فجر»، «فپنتا» و «فخاس» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. در گروه کانه فلزی، دو نماد «کچاد» و «کگل» با رشد اندک خود تأثیر مثبت در شاخص داشتند، اما نماد «ذوب» در فرابورس افت شدید نزدیک به 2 درصدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *