جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هند و پاکستان به دنبال واردات قراضه آهن از آمریکا

به گزارش فولادبان؛ طی هفته‌های اخیر، با کاهش محدودیت‌های ضدکرونایی در سطح هند و پاکستان و سرعت گرفتن فعالیت صنعت فولاد در دو کشور، فولادسازان هندی و پاکستانی واردات محموله‌های کانتینری قراضه آهن را افزایش داده‌اند.

بعلاوه، کارخانجات فولادی بنگلادش که به علت تعطیلات عید فطر و سطح بالای موجودی انبارهایشان، مدت طولانی در بازار غایب بودند نیز در حال بازگشت به بازار برای خرید قراضه آهن هستند.

سفارش‌های جدید برای واردات قراضه آهن از آمریکا با کاهش نرخ کرایه بار کشتی و انتظارات درباره افزایش قیمت قراضه آهن وارداتی به منطقه جنوب آسیا طی هفته‌های اخیر هم‌زمان شده است.

Fastmarkets مطلع شده که یک تولیدکننده فولاد در هند سفارش واردات یک محموله 10 هزار تنی قراضه آهن از نوع heavy melting scrap 1&2 (80:20) و 20 هزار تن از قراضه آهن خردشده از ساحل غربی آمریکا به قیمت میانگین 280 دلار در تن، cfr بندر کاندلا در هند را در 29 مه داده است.

سه‌شنبه 2 ژوئن یک کارخانه فولاد پاکستان 32 هزار تن قراضه آهن خردشده را از ساحل غربی آمریکا به قیمت 282.5 دلار در تن، cfr پورت قاسم خریداری کرد.

معاملات جدید نشانگر افزایش قیمت قراضه آهن ساحل غربی آمریکا است. منابع مطلع بازار روز چهارشنبه به Fastmarkets گفتند که خریداران بنگلادشی اکنون حاضرند 280 تا 290 دلار برای هر تن، cfr، قراضه آهن وارداتی نوع HMS 1&2 (80:20)، پرداخت کنند.

ارزیابی Fastmarkets قیمت قراضه آهن وارداتی HMS 1&2 (80:20)، حمل دریایی، cfr بنگلادش را در 28 مه، 270 تا 275 دلار در تن نشان می‌دهد.

به گزارش فولادبان هندوستان به طور سنتی، قراضه آهن را به صورت کانتینری وارد می‌کند و کارخانجات هندی فقط زمانی که وضعیت قیمت‌ها در بازار، افزایشی به نظر می‌رسد اقدام به واردات محموله‌های فله‌ای قراضه آهن می‌کنند.

یک تاجر در جنوب آسیا درباره وضعیت بازار قراضه آهن گفت:‌ بازار روند مثبتی دارد اما همچنان کمبود قراضه آهن آمریکایی احساس می‌شود.

یک تاجر دیگر هم در این باره عنوان کرد: من فکر می‌کنم هندوستان فعلاً دیگر محموله‌های قراضه آهن به صورت فله‌ای را خریداری نخواهد کرد اما اگر کارخانجات بدانند که قیمت‌ها قرار است تا سه ماه آینده افزایش پیدا کند، احتمالاً یک یا دو محموله دیگر را خریداری خواهند کرد.

پاکستان هم به ندرت قراضه آهن را به صورت فله‌ای خریداری می‌کند اما امسال این اتفاق زیاد افتاده است. پاکستان برای اولین بار پس از سال 2017، در سال جاری اقدام به خرید محموله‌های فله‌ای قراضه آهن از ساحل غربی آمریکا کرد.

برخی فعالان بازار انتظار دارند که پاکستان در سال‌های آینده محموله‌های فله‌ای قراضه آهن بیشتری خریداری کند زیرا ظرفیت فولادسازی در این کشور خصوصاً با راه‌اندازی کارخانه بزرگ فولادی مشترک چین و پاکستان Al-Haj Asia Star Steel رو به افزایش است.

کرایه بار

کرایه بار کشتی برای قراضه آهن از ابتدای سال جاری میلادی به علت کاهش قیمت سوخت و کاهش تقاضا برای کشتی، نزول کرده است. آثار رکود ناشی از بحران کرونا هم در این موضوع، بی‌تأثیر نبوده است. این مسئله موجب شده تا محموله‌های فله‌ای قراضه آهن برای خریداران جنوب آسیا جذاب‌تر شود.

علاوه بر این، کمبود کانتینر و ایجاد اخلال در پایانه‌های کانتینری بزرگ هند و پاکستان موجب افزایش هزینه حمل باری کانتینرها از ابتدای سال جاری میلادی شده است. برخی تاجران نگران‌اند که در ادامه سال جاری همچنان قیمت‌ها در این بخش افزایش پیدا کند.

بنا بر اعلام Fastmarkets، نرخ حمل فله‌ای بار از ساحل غربی آمریکا به پاکستان در روز چهارشنبه 3 ژوئن 17 دلار در تن به مقصد هندوستان 15 دلار در تن بود که کاهش قیمت نسبت به قبل داشته است.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors