جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

چند نرخی بودن مانع اصلی رونق بازار فولاد

مدیر عامل شرکت نگین نقش آرای پاسارگاد گفت: کمبود نقدینگی؛چند نرخی بودن و بی ثباتی در سیاست های مهمترین موانع تولید در بخش فولاد است.

چند نرخی بودن مانع اصلی رونق بازار فولاد اخبار

حامد هوشیاری پور در گفتگو با فولادبان گفت: موضوع قیمت گذاری از چالش های اصلی صنعت فولاد است، در حال حاضر قیمت شمش به عنوان قیمت پایه محصولات فولادی بر اساس قیمت جهانی تعیین می شود و با توجه به نوسانات دلار و موضوعات سیاسی این قیمت ها شوک های مختلفی به بازار می دهند.

وی کمبود نقدینگی در بازار را یکی دیگر از مشکلات برشمرد وافزود: باید از ابزارهای جدید مالی استفاده شود تا مشکل نقدینگی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برطرف شود.

هوشیاری پور با اشاره به افزایش قیمت جهانی فولاد و فرصت صادرات این محصولات؛تاکید کرد: در حال حاضر میلگردهای صارداتی به علت رقابت منفی عرضه کنندگان در کشورهای همسایه ایران با قیمتی پایین تر از شمش فروخته می شود؛ این روند می تواند به منافع بازار فولاد آسیب برساند. البته شرایط تحریم ها در این روند اثرگذار بوده است.

مدیرعامل شرکت نگین نقش آرای پاسارگاد در پایان،گفت: هرجا بازار دونرخی یا چند نرخی باشد مشکلات عدیده ای ایجاد می شود، باید با تقویت عرضه محصولات فولادی در بورس از یکسو و پرهیز از تغییر مداوم قوانین و بخشنامه ها ثبات را به بازار برگرداند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors