پایین‌ترین سطح قیمت سنگ آهن در یک سال اخیر

قیمت سنگ‌آهن با سقوط تقاضای چین به پایین‌ترین سطح خود در یک سال اخیر رسید.

به گزارش فولادبان؛ سایت خبری Mining در جدیدترین گزارش خود نوشته است که قیمت سنگ‌آهن در پایان معاملات هفتگی در روز جمعه به دلیل ترس از محدودیت بیشتر تولید فولاد در چین به کمترین میزان در یک سال گذشته رسید.

بیشترین معامله سنگ‌آهن برای تحویل در ماه ژانویه در بورس کالای دالیان، به 732.50 یوان (113.66 دلار) در هر تن رسید که ضعیف‌ترین میزان از 4 فوریه است.

بر اساس گزارش Fastmarkets هم قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصد وارد شده به شمال چین هم به 129.71 دلار در تن رسید.

جاستین اسمیرک، اقتصاددان ارشد موسسه Westpac گفت: قیمت سنگ‌آهن چند ماه متغیر بوده است اما با پایان ماه آگوست، مشخص شد که تغییر کوانتومی در بازار ایجاد شده است که ما را وادار به کاهش پیش‌بینی پایان سال از 175 دلار در تن به 125 دلار در تن کرده است.

چین متعهد شده است تولید فولاد خام امسالش بیشتر از تولید 2020 نباشد تا آلودگی صنعتی کاهش یابد. اما اخبار مربوط به محدودیت‌های بیشتر، بازار را تکان داد.

به گزارش موسسه Mysteel، در جیانگ سو، دومین استان بزرگ تولیدکننده فولاد چین، کمپین نظارت بر مصرف انرژی در بین شرکت‌های صنعتی از جمله فولادسازان، ترس از اختلال بیشتر در عملیات کوره‌های بلند را ایجاد کرده است.

فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آگوست برای اولین بار در یک سال و نیم اخیر کاهشی شد زیرا اقدامات مهار کووید 19، تنگناهای عرضه و قیمت بالای مواد اولیه بر تولید ضربه زده و ضربه‌ای به اقتصاد وارد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *