جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهره‌برداری از ذخایر هماتیت کشور نیازمند حرکت جمعی است

رئیس انجمن سنگ آهن کشور با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از هماتیت در کشور نیازمند یک حرکت جمعی است، گفت: انجمن سنگ آهن، ایمیدرو و وزارت صمت در پی اقداماتی هستند تا از هماتیت در کشور استفاده شود.

مهرداد اکبریان

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان در رابطه با وضعیت استخراج هماتیت در کشور گفت: در سال‌های گذشته، میزان کمی به هماتیت توجه می‌شد زیرا در اکثر روش‌های تولید فولاد ما به دنبال این بوده‌ایم تا کنسانتره مگنتیت تولید کنیم تا مسیر کنسنتره، گندله و آهن اسفنجی را برای تولید فولاد طی کرده باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از آنجا که بالا بردن عیار و کنسانتره‌سازی هماتیت شرایط سختی دارد، به ذخایر هماتیت کشور توجهی نمی‌شد، اما در چند سال اخیر هم فعالیت‌هایی در داخل کشور انجام شده و هم شرکت‌های خارجی فناوری‌هایی را مورد استفاده قرار می‌دهند تا از هماتیت استفاده کنند.

رئیس انجمن سنگ آهن با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ذخایر هماتیت کشور نیازمند یک حرکت اجتماعی و عمده است، افزود: در ابتدای کار، باید دانش و داشته‌هایی که افراد به صورت پراکنده در معادن سراسر کشور فعالیت دارند، طبقه‌بندی و جمع‌بندی کرد و بهترین راهکار را برای سنگ آهن ایران مشخص کرد و به فعالیت پرداخت. این یک کار کلان است که انجمن سنگ آهن، ایمیدرو و وزارت صمت حرکات مثبتی را در این زمینه انجام داده‌اند.

اکبریان گفت: من فکر می‌کنم آینده ذخایر هماتیت در کشور خوب است و اگر قرار باشد ما تولیدکننده عادی فولاد باشیم، حتما باید از ذخایر هماتیت کشور استفاده کنیم.

وی با تأکید بر کمبود هماتیت با عیار بالا در کشور، ادامه داد: ذخایر هماتیت بالای 55 درصد بسیار محدود است و اکثر ذخایر هماتیت ما عیارهای خیلی پایینی دارند یعنی عمده هماتیت موجود در کشور عیاری بین 24 تا 48 درصد دارند که با توجه به هزینه‌های کشتیرانی، باربری و حق زمین بسیار گران قابلیت صادرات ندارند.

رئیس انجمن سنگ آهن تصریح کرد: قسمت عمده هماتیت در داخل کشور هم استفاده‌ای ندارد و به صورت محدود، کارخانجات سیمان از معادن محلی خودشان، هماتیت خریداری می‌کنند و این خریداری به این منظور است تا بتوانند قسمتی از هزینه‌های خود را پوشش دهند.

اکبریان در پایان تأکید کرد: بخش کوچکی از هماتیت‌ها هستند که عیارشان بین 54 تا 56 درصد است که شاید به صورت موردی قابلیت صادرات و مشاری خارجی داشته باشند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors