احتمال ادامه اصلاح قیمت ها در بازار فولاد

مدیرعامل وعضو هیات مدیره فولاد سفید دشت گفت: اگر دولت تسهیلاتی ازجمله تامین مواد اولیه و حامل های انرژی را در اختیار شرکت های فولادساز قراردهد قیمت محصولات فولادی در نیمه دوم سال نزولی می شود.

محمود ارباب زاده در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: قیمت محصولات فولادی همیشه تابع بازار و شرایط تولید است.

وی ادامه داد: فولادسازان کشور امسال به دلیل محدودیتهای برق نتوانسته اند به میزان تولید استاندارد خود برسند ومیزان تولید اغلب  کارخانه های فولادساز افت داشته است .

مدیرعامل فولاد سفید دشت تصریح کرد: وقتی کارخانه تولید محصولات فولادی افت تولید داشته باشند،عرضه محصولات فولادی به بازار کم خواهد شد و نتیجه این کاهش ، افزایش قیمت را به علت تقاضای بازار در پی خواهد داشت.

ارباب زاده گفت: از دیگرعوامل اثرگذار بر کنترل و ثبات قیمت محصولات فولادی ، مهار تورم و قیمت گذاری مواد اولیه است که با توجه به سیاستهای وزیرجدید صمت که مبتنی برکنترل تورم ، جلوگیری از رانت و رسیدگی به محاسبات مالی است ، من فکر می کنم روند قیمت ها کاهشی خواهد شد.

وی افزود: اگر محدودیت گاز و برق در نیمه دوم سال وجود نداشته باشد و تولید شرکتهای فولادسازی مانند سابق باشد و افت تولید نداشته باشند و از طرفی دولت تسهیلاتی از جمله تامین حداقل مواد اولیه و حامل های انرژی را در اختیار شرکت های تولید کننده قرار دهد بنظرمی رسد نه تنها قیمت افزایش پیدا نخواهد کرد بلکه قیمتها کاهشی هم خواهد بود و قیمتها به اواخر سال گذشته برخواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *