Please use a valid API Key احتمال افزایش 4 تا 7 درصدی تولید فولاد چین در سال جاری و بر باد رفتن سیاست‌های کاهش آلایندگی - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

احتمال افزایش 4 تا 7 درصدی تولید فولاد چین در سال جاری و بر باد رفتن سیاست‌های کاهش آلایندگی

بر اساس گزارشی که 3 سپتامبر توسط یک موسسه ارائه‌دهنده تجزیه‌وتحلیل آب‌وهوا منتشر شد، چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان، ممکن است امسال 4 تا 7 درصد فولاد بیشتری نسبت به سال گذشته تولید کند که در این صورت اهداف کنترل آلودگی خود را از دست خواهد داد.

به گزارش فولادبان،موسسه پلاتس گزارش داده که دولت چین اخیراً اعلام کرده است که برای محدود کردن انتشار گاز دی‌اکسید کربن، CO2 تولید فولاد خام امسال خود را به میزان سال 2020 محدود می‌کند. با این حال، گزارش تهیه شده توسط سازمان غیرانتفاعی ارائه‌دهنده تجزیه‌وتحلیل آب‌وهوا TransitionZero، نشان می‌دهد که تولید فولاد در چین ممکن است برای ماه آگوست 88.01 میلیون تن باشد که 1 درصد نسبت به ماه جولای افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق تصاویر ماهواره‌ای توسط TransitionZero، تولید فولاد خام غول آسیایی از ژانویه تا آگوست 734.99 میلیون تن بوده است که 6 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

متیو گری، تحلیلگر انرژی TransitionZero می‌گوید: تولید فولاد خام چین امسال می‌تواند 4 تا 7 درصد افزایش یابد، به این معنی که رسیدن به هدف دولت برای محدود کردن تولیدات فولاد 2021 به سطوح 2020 بدون اصلاحات بعید است. در نتیجه، چین با خطر انتشار 158 میلیون تن دیگر CO2 معادل کل انتشارات هلند مواجه است.

گری خاطرنشان کرد که هدف محدود کردن تولید به سطوح 2020 تنها از طریق سیاست سرکوب می‌تواند به‌ویژه در مناطق مرکزی و غربی محقق شود.

گری افزود: مقامات مرکزی چین در زمینه کاهش تولید در استان‌های شرقی پیشرفت خوبی داشته‌اند، اما برای دستیابی به هدف تولید، باید در استان‌های مرکزی و غربی اقدامات بیشتری انجام شود. با اقدامات اضافی، چین می‌تواند میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

داده‌های TransitionZero بر اساس مقایسه بین داده‌های فولاد خام تولید شده از طریق کوره بلند بر مبنای شدت گرمای نقاط داغ کوره و داده‌های انجمن جهانی فولاد worldsteel که ماهانه کل تولید فولاد خام را ارائه می‌کند، تعیین می‌شود.

در همین زمینه تحلیلگران بانک Liberum در گزارش 31 آگوست گفتند که در مورد محدودیت وضع‌شده توسط دولت چین برای سقف تولید فولاد سردرگمی وجود دارد زیرا در مورد میزان موفقیت آن، گزارش‌های متناقضی از منابع و مناطق مختلف به دست آمده است.

به گفته تحلیلگران TransitionZero، رشد تولید فولاد چین احتمالاً به دلیل رونق ساخت‌وسازهای این کشور پس از کرونا است.

بر اساس برآوردهای تحلیلگران مختلف، صنعت فولاد حدود 9 درصد از انتشار CO2 را در سراسر جهان بر عهده دارد و بین 10 تا 20 درصد از این انتشارات در چین انجام می‌شود.
گری در مصاحبه‌ای با S&P Global Platts گفت: با این حال، انتظار می‌رود چین تا سال 2060 به هدف کلی کربن خالص برسد زیرا هیچ انتخابی نخواهد داشت.

TransitionZero افزوده است در روش آن از ترکیبی از تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های عمومی برای نظارت بر تولید فولاد در سطح جهانی و برآورد تولید مستقل تاسیسات استفاده می‌شود. این روش که برای اندازه‌گیری میزان انتشار گازهای زغال‌سنگ چین نیز مورد استفاده قرار گرفته است، به صنایع نیروگاهی و سنگین کمک می‌کند تا خطرات و فرصت‌های انتقال را در شرایطی که به دنبال کربن‌زدایی هستند، ارزیابی کنند.

گری بیان کرد: با این حال، این شرکت هنوز در مورد یافته‌های خود با دولت چین مشورت نکرده است، اگرچه می‌تواند از آنها انتظار همکاری داشته باشد.
این شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌های ماهواره‌ای تمرکز خود را بر روی صنعت فولاد قرار داده است. گری می‌گوید: به طور کلی در بخش فولاد در دسترس بودن داده‌ها بسیار ضعیف است، عمدتاً به این دلیل که فولاد یک کالای جهانی با رقابت شدید است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors