جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نظرسنجی Platts: خوش‌بینی کارخانه‌های آلمانی به گران شدن فولاد

بر اساس نظرسنجی ماهانه پلاتس در مورد وضعیت بازار فولاد آلمان، تولیدکنندگان آلمانی فولاد در هفته‌های آینده انتظار افزایش اندکی در قیمت فولاد را دارند، در حالی که معامله گران و خریداران نهایی در شرایطی که نگرانی از تقاضای خودرو و حجم بالای مواد وارداتی وجود دارد، انتظار تثبیت قیمت را دارند.

نظرسنجی Platts: خوش‌بینی کارخانه‌های آلمانی به گران شدن فولاد اخبار

به گزارش فولادبان؛این نظرسنجی، که در پایان ماه اوت و آغاز ماه سپتامبر انجام شد، نشان داد که شاخص انتظار کلی از قیمت فولاد در عدد 56 است به طوری که تولیدکنندگان بیشترین خوش‌بینی را به بازار دارند چراکه شاخص انتظار آنها عدد 67 است. اما معامله‌گران و توزیع‌کنندگان و همچنین خریداران نهایی انتظار پایداری بازار را دارند زیرا شاخص انتظار آنها 50 است، (50 نشان‌دهنده ثبات در بازار است).

شاخص فضای روانی بازار برای توسعه قیمت فولاد به تدریج از رقم بسیار بالای 96 در ماه مه به یک ثبات پایدار در تابستان تبدیل شد، زیرا رکود تابستانی، بازار را تحت کنترل خود درآورد. با این حال، طی دو هفته گذشته، فعالان بازار به S&P Global Platts گفتند با توجه به کمبود قطعات نیمه‌هادی که خودروسازان را مجبور به کاهش تولید می‌کند، احتمالاً تقاضای فولاد صنعت خودرو هم کم شده و بر بازار فولاد تأثیر می‌گذارد.

اکثر فعالان بازار فولاد در حال حاضر از تعطیلات بازگشته‌اند و یکی از کارخانه‌های اروپایی شروع به ارائه کویل گالوانیزه گرم برای ماه اکتبر کرد که یکی از پرطرفدارترین محصولات در سال جاری به علت کمبود آن بود. تولیدات این کارخانه قبلاً به طور رسمی تا پایان سال رزرو شده بود.

منابع مطلع می‌گویند که تولیدات جدید می‌تواند به جبران معوقات تولید کمک می‌کند اما نظرات درباره اینکه آیا حجم‌هایی که در حال حاضر در بازار نقدی ظاهر می‌شود آن‌قدر بزرگ بوده است که می‌تواند بر قیمت‌گذاری فولاد تأثیر بگذارد، متفاوت بوده است.

قیمت فولاد تخت در ماه‌های گذشته به طور کلی کاهش یافته است. ارزیابی روزانه Platts در مورد قیمت کویل نورد گرم در 3 سپتامبر به 1120 یورو در تن رسید که نسبت به اوج خود در 25 ژوئن 65 یورو کمتر شده است.

قیمت میلگرد اروپایی نیز اخیراً ضعف‌هایی را نشان داده است، هرچند که کمتر مشخص است.

افزایش واردات فولاد به اروپا طی ماه‌های اخیر منجر به فشار بیشتر قیمت‌ها بر کارخانه‌های داخلی شده است، اگرچه کارخانه‌ها قیمت خود را به طور رسمی تغییر نداده‌اند. در حال حاضر تولیدکنندگان در حال مذاکره برای قراردادهای بلندمدت هستند و منابع مطلع می‌گویند که کارخانه‌ها می‌خواهند قیمت‌های خود را بالا نگه دارند.

در آستانه تعطیلات، خریداران در مواقعی که فرصت پیش می‌آمد در میان افزایش سریع قیمت فولاد و کم بودن مواد موجود، حجم زیادی را رزرو کردند. این امر منجر به افزایش سطح موجودی انبارها شده است، که در آخرین آمار انجمن انبارداران فولاد BDS آلمان نیز نشان داده شده است.

بر اساس آخرین داده‌های BDS، موجودی انبار فولاد تخت نسبت به ماه ژوئن 8.5 درصد بیشتر شده و به 1.2 میلیون تن در ماه جولای افزایش یافت. موجودی انبار محصولات فولادی بلند هم 2.6 درصد در ماه افزایش یافت و به 791.193 تن رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors