توسعه صادرات فولاد در گرو لغو تحریم ها

مدیرعامل ونایب رئیس هیات مدیره صبا فولاد زاگرس گفت: با توجه به تحریمها و محدودیتهای بانکی ، سال گذشته بیش از 30 میلیون تن محصولات فولادی صادرشد که موفقیت اقتصادی بزرگ و عملکردی عالی تلقی می شود.

علی محمد زمانی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: اگر درصدد ارزیابی بازارهای صادراتی محصولات فولادی باشیم این موضوع باید متناسب با شرایط و قابلیت انجام کار ارزیابی شود.

وی ادامه داد : خریداری که می خواهد محصولات فولادی از تولیدکنندگان ما بخرد و مبلغ 500 تا 700 هزار دلار بعنوان پیش پرداخت بپردازد آیا می تواند با توجه به تحریمهای اقتصادی و محدودیتهای بانکی از صادرکنندگان ما گارانتی معتبر بگیرد یا نه ؟ وقتی نمی تواند از هیچگونه تضمین و مکانیزمی برخوردار باشد نمی توان از بازاریابی محصولات فولادی انتظاری فراتر داشت.

مدیرعامل صبا فولاد زاگرس گفت: با توجه به تحریمها و محدودیتهای بانکی ما سال گذشته بیش از 30 میلیون تن محصولات فولادی صادر کردیم که با توجه به عدم دستیابی ایران به تبادلات مالی وتجاری بازارهای صادراتی ، این میزان صادرات موفقیتی بزرگ و عملکردی عالی تلقی می شود.

زمانی تصریح کرد:درشرایط فعلی که مسئولیت تمام خرید، فروش و معامله برعهده صادر کننده است وتمام زیرساختهای مالی  دیگر کشورها را صادرکنندگان ایجاد کرده اند ، صادرات 30 میلیون تن محصولات فولادی تحسین برانگیز است و قطعا زحمات زیادی را برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی داشته است.

وی افزود: اگرمبادلات پولی -بانکی ما با شبکه بین الملل گسترده و هماهنگ بود یقینا حجم صادرات کشور می توانست بیش از این میزان باشد زیرا وقتی بانک و نماینده بانک واسط جابجایی پول به خریدار و فروشنده است ، قابلیت صادرات افزایش و امنیت اقتصادی بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل صبا فولاد زاگرس با تاکید بر توسعه  تمام مزیتهای اقتصادی صنعت فولاد گفت : رشد صادراتی محصولات فولادی کشور متناسب با توانمندیهای تولیدکنندگان و حتی فراتر از آن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *