گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 13 شهریور ماه؛

برتری سبز‌ها در بورس تهران/ رشد 11 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 13 شهریور ۱۴۰۲ گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بورس تهران که امروز معاملات خود را صعودی آغاز کرده بود، با همین روند به کار خود پایان داد. در این راستا، امروز صف خریداران به فروشنگان غلبه کرد و در ادامه خبری از سوی رئیس کل بانک مرکزی منتشر شد که از تغییر نرخ ارز قیمت پایه محصولات پتروشیمی و پالایشی در بورس کالا خبر می داد. این خبر در ابتدا گروه های پتروشیمی و پالایشی را با تحرکات مثبت واداشت و در ادامه دومینوی بهبود تقاضا به سایر گروه ها تسری یافت و عمده نمادها لباس سبز به تن کردند.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 24 هزار و 494 واحد رشد داشت و به دو میلیون و 136 هزار و 142 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 7 هزار و 263 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 720 هزار و 903 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 11 هزار و 258 واحدی، رقم یک میلیون و 597 هزار و 848 واحد را نشان داد.

نمادهای«فارس»،«تاپیکو»،«شپنا»،«شستا»،«فولاد»،«نوری»و«شبندر» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «پتایر»،«کماسه»،«شسینا»،«ونوس»و«بکام» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «غالبر»،«شسپا»،«ثفارس»،«قنیشا»و«کپشیر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *