جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 شهریور 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات سنگ‌آهن چین 10.9 درصد کاهش یافت

آمار گمرک چین حاکی از آن است که واردات سنگ‌آهن به این کشور در حال کاهش است.

واردات سنگ‌آهن چین 10.9 درصد کاهش یافت اخبار

آمار گمرک چین نشان می‌دهد واردات سنگ‌آهن به این کشور در ماه آگوست با کاهش 10.9درصدی نسبت به ماه جولای همراه بوده است. در ماه جولای واردات سنگ‌آهن به چین به رکورد جدیدی رسیده بود اما ترافیک کشتی‌ها در بنادر چین سبب افت واردات در ماه آگوست شد.

چین که بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن دنیا است، در ماه آگوست 100.36 میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرد در حالی که در ماه جولای واردات این ماده معدنی به رکورد 112.65 میلیون تن رسیده بود. واردات سنگ‌آهن به چین هرچند در ماه آگوست نسبت به جولای کاهش یافته اما نسبت به آگوست سال 2019 رشد 5.8 درصدی نشان می‌دهد.

تانگ بینگهوآ، تحلیلگر مؤسسه Founder CIFCO Futures در این باره به رویترز گفت: واردات سنگ‌آهن به چین در ماه آگوست به علت اثرات ناشی از محدودیت‌های ضدکرونایی کاهش یافته است. در ماه گذشته، ترافیک در بنادر چین شدید بود و سبب کند شدن عملیات ترخیص گمرکی شد. در ماه جولای نیز واردات سنگ‌آهن چین از تولیدکنندگان بزرگ همچون استرالیا به علت پایان سال مالی در این کشور افت کرده بود. با این حال، همچنان واردات سنگ‌آهن به چین به علت افزایش تقاضا، روند صعودی دارد.

بر اساس گزارش مؤسسه Mysteel  نرخ بهره‌وری از ظرفیت کارخانجات فولادی چین در ماه آگوست به 86.21 درصد رسید در حالی که آگوست 2019 این نسبت 84.96درصد بود.

افزایش نرخ بهره‌وری از ظرفیت کارخانجات فولادی چین که به معنای تولید بیشتر فولاد است، با هدف تأمین تقاضای بخش صنعت و ساخت‌وساز بود.

در هشت ماه نخست سال 2020، چین 759.91 میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرد که 11 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2019 بوده است.

آمار گمرک چین همچنین از کاهش صادرات فولاد این کشور در ماه آگوست نسبت به ماه جولای و رسیدن آن از 4.2 میلیون تن به 3.68 میلیون تن خبر می‌دهد. در آگوست سال 2019 چین 5 میلیون تن فولاد صادر کرده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors