Please use a valid API Key مدیران در خلأ تصمیم می گیرند/مهلت یک ماه عملی نیست - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

مدیران در خلأ تصمیم می گیرند/مهلت یک ماه عملی نیست

مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب گفت: حجم کالاهای دپوشده محصولات از جمله محصولات فولادی در گمرک بندر شهید رجایی بحدی زیاد است که فقط یک ماه طول می کشد تا توقف کالایی صادرکنندگان کامل شود لذا مهلت یکماهه به صادرکنندگان قابل تحقق نیست. 

علیرضا میرزایی درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان با انتقاد از سیاستهای وزارت صمت در حوزه صنایع فولاد بویژه مهلت یک ماهه به صادرکنندگان افزود: بعضی ازتصمیمات و سیاست هایی که مدیران بالادستی وزارت صنعت برای فولاد می گیرند باعث تعجب است، گویی این تصمیمات و بخشنامه ها در خلا  گرفته شده است.

وی ادامه داد : بزرگترین ضعف اساسی کشورما  بوروکراسی درهم تنیده اداری است ، اعلام مهلت یک ماهه زمانی قابل تحقق و اجراست که گمرکات جنوب و اسکله شهید رجایی بتوانند حجم زیادی از محصولات بویژه محصولات فولادی را صادر کنند.

مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب با اشاره به حمله های هکری اردیبهشت سال گذشته( 1399 ) به سامانه های اداری شهید رجایی گفت: با این حمله تمام سامانه های بندر شهید رجایی به 10 الی  15 سال گذشته برگشته ، نامه نگاری و کارتابلهای الکترونیکی بسته شده و تمام نامه ها بصورت دستی از یک مسئول به مسئول دیگر ارجاع می شود.

میرزایی افزود: از آنجا که حجم کالاهای دپوشده محصولات از جمله محصولات فولادی در گمرک بندر شهید رجایی زیاد است و  بارگیری تولیدکنندگان حتی با سررسیدن قراردادشان هنوز کامل نشده بنابراین امکان صادرات محصولات فولادی محدود است.

وی تصریح کرد: فقط یک ماه طول می کشد تا توقف کالایی صادرکنندگان کامل شود وسپس شروع به فرایند بارگیری و صادرات کنند و این یک ماه به لحاظ اجرایی هیچگاه نمی تواند به صادرکنندگان کمکی کند.  در حالیکه قطعی برق باعث کاهش  تولید شده برخی قرادادهای صادراتی هم سررسید شده است؛اما مسئولان به این موضوعات توجه ندارند.

میرزایی حداقل زمان و مهلت صادرات محصولات فولادی را سه ماه ذکرکرد وگفت: مدت زمان مورد نیاز برای صادرات محصولات فولادی دپو شده در گمرکات سه ماه است و فکر می کنم با روی کار آمدن دولت سیزدهم و وزیر جدید ، این مهلت از یک ماه به سه ماه تبدیل خواهد شد چون این دولت اجرایی تراست و به سرعت می تواند این اقدام  را به انجام برساند و این مهلت تمدید خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors