Please use a valid API Key جبران سخت ضرر دولت به القایی ها/عادی شدن شرایط یک ماه زمان نیاز دارد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

جبران سخت ضرر دولت به القایی ها/عادی شدن شرایط یک ماه زمان نیاز دارد

یک فعال صنعت فولاد با اشاره به اینکه تولیدکنندگان شمش القایی به جز مشکل برق با مشکلات تأمین مواد اولیه دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: با عادی شدن شرایط تولید، یک ماه طول می‌کشد تا واحدهای القایی ضررها و تعهدات عقب‌افتاده خود را جبران کنند.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان در رابطه با مشکلات تولیدکنندگان شمش حوزه القایی گفت: تولیدکنندگان شمش القایی در دو سال گذشته در تأمین مواد اولیه با چالش روبه‌رو بوده‌اند و سیاست‌های شتاب‌زده وزارت صمت در سال گذشته باعث ضرر و زیان متعددی به این واحدهای تولیدی شد.

وی در ادامه توضیحات خود تصریح کرد: ابتدا مقرر شد که آهن اسفنجی سهمیه‌ای به تولیدکنندگان حوزه القایی داده شود و این فعالان محصولات خود را در بورس عرضه کنند که تولیدکنندگان شمش القایی هم تولیدات خود را در بورس کالا عرضه کردند، اما قول‌های وزارت صمت برای سهمیه آن‌ها عملی نشد و این مسائل منجر به ضربه خوردن واحدهای القایی کشور در حوزه تأمین مواد اولیه شد و این ماجرا ادامه پیدا کرد تا اینکه امسال هم با مشکل کمبود برق مواجه شدیم.

این فعال صنعت فولاد با تأکید بر حمایت نشدن فعالان حوزه شمش القایی توسط دولت، افزود: در چند هفته اخیر به جز مشکل در تولید، نقدینگی، سرمایه در گردش و استفاده از مواد اولیه، نتوانستند تعهدات خود را اجرایی کنند. کارخانجات شمش القایی چندان بزرگ نیستند و مهم‌ترین مشکلی که با قطعی برق با آن روبه‌رو شدند، در بحث تأمین حقوق کارگران است.

هوشمند گفت: در این میان، وزارت نیرو اعلام نکرده است که قطعی برق قرار است چه زمانی به اتمام برسد. در هفته گذشته، قول‌هایی داده شد مبنی بر اینکه محدودیت برق کاهش پیدا کند، اما همین قول هم بعد از گذشت چند روز، برق کارخانجات به طور کامل قطع شد و شرایط تولیدکنندگان شمش در دو سال اخیر به سمتی کشانده شده است که همه تولیدکنندگان این حوزه چشم‌انتظار تصمیم مسئولان هستند و امیدواریم با دولت جدید اتفاق خوبی در این حوزه بیفتد.

وی درباره وضعیت کنونی بازار فولاد تصریح کرد: پس از قطع برق کارخانه‌ها شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار هستیم که باید گفت واقعیت بازار نباید چنین باشد و این مسئله در تمامی حلقه‌های زنجیره اتفاق افتاده است. با وجود به حد نصاب نرسیدن عرضه‌ها در بورس کالا و شرایط فعلی، اگر شرایط توزیع برق از همین حالا هم به حالت عادی بازگردد، نزدیک به یک ماه ول می‌کشد تا به شرایط ایده‌آل خود بازگردیم.

این فعال صنعت فولاد در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه، در کشور ما وقتی یک کالایی یک عددی را می‌بیند، بازگشت از آن عدد اتفاق می‌افتد، اما احتمال بازگشت دوباره به همان قیمت خیلی زیاد است. ممکن است با عادی شدن شرایط برق و تولید، قیمت‌ها کاهشی باشند، ولی تجربه نشان داده است این احتمال وجود دارد که ما خیلی زود به همان قیمت برسیم که امیدواریم در دولت آینده، وزارت صمت تدبیری برای این قضیه بیندیشند؛ نه اینکه سعی در وضع قیمت‌های دستوری باشد، بلکه نظارت در بازار وجود داشته باشد تا موازنه مثبتی در بازار ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors