قیمت فولاد در چین به بالاترین سطح 8 هفته اخیر رسید

آمار معاملات آتی بورس شانگهای حاکی از آن است که قیمت فولاد در چین به بالاترین سطح خود در 8 هفته اخیر رسیده است.
فولاد چین

به گزارش فولادبان؛ قیمت فولاد در معاملات آتی بورس شانگهای روز دوشنبه افزایش یافت و به بالاترین سطح در هشت هفته اخیر رسید.

بر اساس گزارش رویترز، علت افزایش قیمت فولاد، سیاست پولی جدید چین است که به نگرانی‌ها در مورد محدودیت تولید در بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان دامن زد.

قیمت میلگرد در بورس شانگهای با افزایش 3.3 درصدی به 5532 یوان (854.47 دلار) تن رسید که بالاترین سطح از 19 مه است.

قیمت کویل نورد گرم نیز 3.5 درصد صعود کرد و به 5948 یوان در هر تن رسید که بالاترین قیمت از 19 مه است. قیمت فولاد ضدزنگ هم با 1.8 درصد جهش به 17،495 یوان در هر تن رسید.

بانک مرکزی چین بعدازظهر روز جمعه اعلام کرد که نسبت ذخیره قانونی بانک‌ها را از 15 ژوئیه 50 واحد پایه کاهش می‌دهد و حدود 1 تریلیون یوان نقدینگی را آزاد می‌کند تا بهبود اقتصادی را شروع کند.

پیش از اطلاعیه بانک مرکزی چین، قراردادهای فولاد شانگهای تحت تأثیر اخبار جدید در مورد محدودیت‌های تولید فولاد حمایت می‌شد زیرا چین تلاش‌های خود را برای کاهش تولید فولاد برای رسیدن به هدف کاهش انتشار کربن افزایش داده است. البته هنوز درباره این که چین بتواند به این طرح پایبند باشد، تردیدهایی وجود دارد.

آتیلا ویدنل، مدیرعامل شرکت Navigate Commodities در سنگاپور در این باره گفت: دولت دیر یا زود مجبور است خواسته‌های خود را برای تولید کمتر فولاد در سال 2021 تعدیل کند یا در معرض خطر گسترش یک حباب دارایی سوداگرانه باشد.

مواد خام فولادسازی در بورس کالای دالیان نیز در پایان معاملات صبح دوشنبه صعودی بود و فعال‌ترین قرارداد سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر با 0.6 درصد افزایش به 1،178.50 یوان در هر تن رسید.

در بورس سنگاپور هم قیمت سنگ‌آهن برای تحویل در ماه آگوست با 0.9 درصد افزایش به 206.15 دلار در هر تن رسید. زغال‌سنگ کک سازی در بورس دالیان هم 1.8 درصد افزایش یافت و قیمت کک هم 0.8 درصد افزایش یافت.

ویدنل گفت: واقعیت این است که احتمالاً 6 تا 9 ماه طول خواهد کشید تا کاهش نرخ ذخیره قانونی بانک‌ها بر روی بازار فولاد و مصرف سنگ‌آهن تأثیر بگذارد و چنین هیجاناتی نسبت به اقدام بانک مرکزی چین به زودی فروکش خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *