جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ریزش مجدد بورس در آخر هفته زمستانی/ روز خوب معدنی‌ها با کابوس فلزات اساسی رقم خورد

شاخص کل بورس بازهم امروز دستخوش عرضه‌های آخر هفته‌ای شد و ریخت و در حالیکه فلزات اساسی کابوس ریزش سهم‌ها را از همان ابتدا برای خود می‌دیدند، این معدنی‌ها بودند که بسیار با آرامش به ارزش سهام خود افزودند.

به گزارش فولادبان؛ امروز شاخص کل بازار سرمایه بازهم درگیر همان معاملات آخر هفته‌ای خود بود و دچار افتی محسوس شد و این روند را تا آخر بازار حفظ کرد. به گفته کارشناسان بورس، درست است که افت قیمت دلار، افزایش قیمت نفت و فلزات ارزنده باعث شده که بسیاری از سهم‌های صادرات‌محور خوشحال و خندان باشند، اما این روزها به نظر می‌رسد که ثبات نسبی در بورس حاکم است.

به این معنی که سهامداران بازار دیگر نمی‌خواهند ریسک زیادی را برای خرید سهم‌های بزرگ داشته باشند و نگاهی کوتاه‌مدت به بازار دارند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد تا مدتی باید شاهد نوسان بورس از 1.4 میلیون واحد تا 1.5 میلیون واحد باشیم، اما برخی روزها این شاخص منفی و برخی روزها هم مثبت خواهد بود.

همزمان با آغاز معاملات بازار سرمایه به نظر می‌رسید که سهامداران در مأموریت «نجات سرباز رایان» قدم گذاشته‌اند و اولین تیرها را رو به خود دیدند، به طوری که اصلی‌ترین شاخص بورس با شیبی تند تا یک میلیون و 406 هزار واحد پایین آمد. بعد از این تیر به نظر رسید که حمایتی از طرف سهامداران حقوقی تأثیر خودش را روی بازار گذاشت و شاخص کمی به حالت شکم بالا آمد، ولی امروز ناف بورس با ریزش بریده شده بود و این شاخص تا پایان معاملات ریزشی 13 هزار واحدی را تجربه کرد.

نوسانات شاخص کل هم‌وزن هم امروز همه را به یاد درس‌های بسامد و طول موج در دوره دبیرستان می‌انداخت. این شاخص امروز با اینکه کار خود را مثبت آغاز کرد، اما در میانه راه چاله‌ها و سربالایی‌های زیادی به خود دید و زیاد بالا و پایین شد، اما در نهایت نتوانست چندان جانی به خود بگیرد و در نهایت هم با افت کار خود را به پایان رساند و نتوانست به روزهای اوجش بازگردد؛ چراکه هزار و 537 واحد کاهش یافت.

شاخص فلزات اساسی روز کابوس‌باری را پشت سر گذاشت. روز برای این گروه درست مانند یک کابوس در ابتدا شیرین و با صعود 7 هزار واحدی شروع شد، اما انگار این نقطه عطف داستان براس شاخص این گروه بود؛ چراکه این شاخص از یک میلیون و 15 هزار واحدی ریزش را تجربه کرد و تا پایان معاملات با ریزش‌های مکرر خود، تا زیر مرز یک میلیون واحدی پایین آمد.

درکل، روز سخت و طاقت‌فرسای بورس به گونه‌ای به اتمام رسید که شاخص کل این بازار 13 هزار و 855 واحد افت کرد و به یک میلیون و 398 هزار و 2 واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 717 واحد دچار ریزش شد و در ارتفاع 463 هزار و 716 واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی هم با کابوس سقوط 14 هزار و 461 واحدی خود، در نهایت از منطقه میلیونی هم دیپورت شد و در آخر رقم 998 هزار و 295 واحدی را نشان داد.

در معاملات روز جاری، با اینکه بازگشایی‌های زیادی هم دیده می‌شد، نمادهای «ولپارس»، «شستا»، «کاما»، «خودرو»، «شپنا»، «سیتا» و «ثامید» بیشترین تراکنش را در میان چندین میلیون نماد بازار سرمایه داشتند؛ ولی با این وجود، سهم‌های «شستا»، «فملی»، «تاپیکو»، «شپنا» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای معدنی «کگل» و «کچاد» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند.

امروز با اینکه دو صنعت کانه فلزی و فلزات اساسی در زمره برترین گروه‌ها بودند، نماد شرکت‌های «معدنی و صنعتی گل‌گهر» و «معدنی و صنعتی چادرملو» به همراه نماد بازگشایی‌شده «سپنتا» بیشترین رشد قیمت را در فولادی‌ها داشتند. علاوه بر این، شرکت‌های «فولاد امیرکبیر کاشان» و «غلتک‌سازان سپاهان» هم رشد قیمت را در سهام خود تجربه کردند، اما شرکت‌های «کالسیمین»، «فولاد خراسان»، فولاد آلیاژی ایران» و «فولاد مبارکه اصفهان» بیشترین افت قیمت را در میان فولادی‌ها تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors