جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نپال به دنبال منبع جدید تامین فولاد و آهن با احتمال توقف واردات از هند

کشور نپال که عمده مواد اولیه آهن و فولاد و محصولات نهایی فولادی خود را از هند وارد می‌کند، هم‌زمان با تلاش هند برای ممنوعیت صادرات این محصولات به نپال و افزایش قیمت فولاد و آهن به دنبال منبع جدیدی برای تامین این محصولات است.

به گزارش فولادبان و به نقل از Kathmandupost؛ نپال در چهارماهه نخست سال مالی جاری میلادی آهن و فولاد به ارزش 37.11 میلیارد روپیه وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.8 درصد کاهش داشته است.

نمایندگان بخش‌های فولاد و سنگ‌آهن هند، از دولت خود خواسته‌اند که صادرات فولاد و آهن به نپال را ممنوع کند. درنتیجه، قیمت‌های فولاد و آهن در بازار نپال افزایش یافته است اما تولیدکنندگان و پیمانکاران فولاد در نپال امیدوارند که هند این ممنوعیت را اعمال نکند، زیرا نپال در مقایسه با سایر کشورها حداقل واردات فولاد و آهن را دارد.

آناندا نپال، مدیرعامل شرکت Jagdamba Steel، گفت که احتمال اعمال این ممنوعیت توسط هند اندک است. وی افزود: واردات آهن و فولاد در نپال به هر حال بسیار ناچیز است، بنابراین دولت هند صادرات فولاد و سنگ‌آهن را منع نمی‌کند؛ اما اگر هند این ممنوعیت را اجرا کند، این امر باعث ایجاد کمبود در بازار داخلی خواهد شد.

دولت نپال گفته که این کشور حتی سالانه به یک میلیون تن فولاد و آهن نیاز ندارد، اما افزایش قیمت مواد اولیه تأثیر مستقیم بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

نپال عمده واردات مواد اولیه آهن و فولاد و محصولات خود را از هند و عمدتاً برای مصارف ساختمانی تأمین می‌کند.

ربیع سینگ، رئیس اتحادیه پیمانکاران نپال نیز گفت که ساخت‌وساز و بخش تولید به تدریج شروع به کار کرده و افزایش تقاضا برای آهن و فولاد در هند و سایر کشورها را نیز تحت فشار قرار داده است. با این وجود تولیدکنندگان داخلی می‌گویند که واردات مواد اولیه کمتر شده است. اگر مواد اولیه از هند نرسد، بخش ساخت‌وساز آهن و فولاد نپال سقوط خواهد کرد.

به گفته سینگ، قیمت آهن به 57 روپیه در هر کیلوگرم و فولاد به 86 روپیه در هر کیلوگرم رسیده است. در حالی که با توجه به قیمت‌های بین‌المللی نباید بیش از 10-8 روپیه در هر کیلوگرم افزایش می‌یافت اما از 30 تا 35 روپیه افزایش یافته است.

سینگ گفت: هند قبلاً واردات فولاد و سنگ‌آهن را ممنوع نکرده و فکر نمی‌کنم صادرات به نپال را ممنوع کند؛ اما در صورت بروز این امر، دولت باید واردات فولاد و سنگ‌آهن را از کشورهای ثالث کاهش دهد.

نپال 5 درصد حقوق گمرکی برای بیلت MS و 30 درصد حقوق گمرکی برای محصول نهایی فولاد دریافت می‌کند.

صنعت آهنگری هند در نامه‌ای به دولت این کشور خواستار ممنوعیت صادرات فولاد و سنگ‌آهن با توجه به افزایش شدید بیش از 25 تا 30 درصدی قیمت آهن طی سه ماه گذشته شده است. به دلیل افزایش صادرات به کشورهای همسایه و درنتیجه کاهش عرضه در بازار داخلی، قیمت افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors