افزایش قیمت و کاهش تولید نتیجه قطع 12 ساعته صنایع

عضوهیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: بخش عمده مصرف برق در بخش ذوب است و  قیمت تمام شده محصولات فولادی با کاهش برق افزایش می یابد.

رضا شهرستانی جیزه در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به قطعی 12 تا 14 ساعته برق در مجموعه های تولید فولاد کشور افزود: با این میزان قطعی برق برای صنایع فولاد، تولیدات این صنعت  حدود 80 درصد معطل مانده است. وقتی برق نباشد تولید هم نیست و قیمت محصولات فولادی بالطبع افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: بخش عمده مصرف برق در مقایسه با دیگر بخشهای زنجیره در بخش ذوب است و این به معنای این است که قیمت تمام شده محصولات فولادی با کاهش برق افزایش می یابد.

عضوهیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور در ادامه با اشاره به اینکه حجم کاهشی تولید شرکتهای تولیدی فولاد در زمان قطع برق و خاموشی ها گفت: اگر قطعی برق و انرژی به همین روال ادامه داشته باشد قطعا قیمت مواد اولیه و محصولات فولادی افزایش خواهد یافت و در پی آن بیش از 100 شرکت تولیدی محصولات فولادی با 20 هزار نفر نیروی انسانی شاغل با تعطیلی مواجه خواهند شد.

شهرستانی افزود: همین شرکتها سال گذشته حدود 5.2 میلیون تن فولاد تولید کردند که مصرف داخلی و صادراتی حدود 50 درصد  نوردی ها را تامین کرد، در صورت کاهش این میزان تولید، باید شرکتهای بزرگ تولید فولاد با کاهش صادرات محصولات خود، کمبود محصولات فولادی را در کشور تامین کنند، لذا کاهش این میزان فولاد هم در صادرات و هم در ارزآوری برای کشور اثر مستقیم خواهد گذاشت .

وی تصریح کرد : بیش از 30 درصد تولیدات محصولات فولادی ما با قطعی برق و خاموشی های مداوم کاهش یافته است .

این فعال صنعتی در حوزه فولاد گفت: به شرکت برق و توانیر پیشنهاد داده ایم که بجای اینکه صنایع هر روز و در مقطع زمانی مشخصی خاموشی داشته باشند ، با برنامه ریزی حجم خاموشی ها در یک یا دو هفته بین شرکتها تقسیم شود و در زمان تعیین شده  شرکتهای فولادساز به تعمیرات اساسی واحدهای تولیدی و کارگران و شاغلان صنایع از تعطیلات سالانه خود بهره ببرند.

عضوهیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور ادامه داد:  با برنامه ریزی خاموشی ها بعلاوه شرکتهای تولیدکننده فولاد می توانند  روی تعهداتشان با توجه به نیاز بازار تمرکز کنند و بجای اینکه هر روز خاموشی باشد و باعث از بین رفتن دستگاهها و کاهش راندمان شود می توان از خاموشی ها بهره مناسب برد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *