جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اقدام انگلیس برای حمایت از صنعت فولاد در معرض خطر چالش WTO

حقوقدانان تجاری می‌گویند، تصمیم لحظه آخری دولت انگلیس برای تمدید تعرفه‌های واردات محصولات فولادی می‌تواند در معرض چالش سازمان تجارت جهانی قرار گیرد.

احتمال حذف نیمی از تعرفه‌های واردات فولاد به انگلستان

به گزارش  فولادبان به نقل از TODAYUKNEWS، لیز تروس، دبیر تجارت بین‌الملل انگلستان توصیه‌های مرکز بررسی‌های تجاری TRA، (نهادی دولتی را که در مورد سیاست‌های تجاری انگلیس خط مشی گذاری می‌کند) درباره اینکه هیچ مدرکی برای توجیه ادامه سیاستهای حمایتی از صنعت فولاد وجود ندارد، نقض کرد.

TRA ماه گذشته دریافت که شواهد کافی برای حفظ تعرفه‌های 25 درصدی برای 9 دسته کالای فولادی وجود ندارد و البته به دولت توصیه کرد تعرفه‌های 10 دسته دیگر را حفظ کند.

تولیدکنندگان داخلی فولاد این تصمیم TRA را ضربه کاری به صنعت فولاد توصیف کردند و نمایندگان مجلس را به اعتراض در مورد احتمال سیل واردات فولاد ارزان خارجی مجاب کردند.

درنتیجه این فشارها، تروس، تصمیم گرفت تعرفه‌ها واردات 15 گروه فولادی را تمدید کند و آنها را فقط در چهار محصول حذف کند.

طبق قانون، تروس فقط مجاز بود یا تصمیم TRA را به طور کامل بپذیرد یا آن را رد کند که این باعث می‌شد همه تعرفه‌ها به طور خودکار در نیمه‌شب 30 ژوئن پایان یابد. در عوض، او قانون اضطراری را تصویب کرد تا بتواند پیشنهاد TRA را اصلاح کند.

با این حال، کارشناسان تجارت گفتند که تصمیم انگلیس می‌تواند در WTO مورد چالش قرار گیرد. در حالی که سه سال پیش هم که اتحادیه اروپا این تعرفه‌ها را وضع کرد با اعتراض WTO مواجه شد. انگلیس باید مدارکی ارائه دهد که صنعت فولاد این کشور از واردات آسیب دیده است.

حقوقدانان می‌گویند که این خطر وجود دارد که یک صادرکننده بزرگ فولاد به انگلیس، مانند ترکیه، بتواند در WTO شکایت کند.

سام لو، کارشناس بازرگانی در مرکز اصلاحات اروپا، گفت که حکم TRA علیه ادامه سیاستهای حمایتی مطمئناً می‌تواند بخشی از چالش این کشور در WTO باشد.

با این حال، او اشاره کرد که چنین چالش‌هایی به طول می‌انجامد، در حالی که تصمیم تروس فقط تعرفه‌های پنج گروه اضافی را برای یک سال دیگر تمدید می‌کند.

یک وکیل دادگستری نیز خاطرنشان کرد که اختلافات بین کشورهای عضو به این معنی است که هیچ نهاد تجدیدنظر در WTO برای قضاوت در مورد اختلافات وجود ندارد؛ بنابراین احکام WTO اغلب اجرا نمی‌شوند.

اتحادیه فولاد انگلستان معتقد است این تصمیم در چارچوب قوانین سازمان تجارت جهانی بوده است.

تصمیم تروس تحقیر TRA بود و توسط افراد نزدیک به نهاد تجاری به عنوان مدرکی شناخته شد که دولت محافظه‌کار در دوره جانسون مداخله‌گرتر شده است. الیور گریفیتس، مدیر اجرایی TRA ماه گذشته به فایننشال تایمز گفت که انتظار دارد اقدامات دفاعی کمتری علیه واردات داشته باشد زیرا پس از برگزیت، اقتصاد انگلیس به روی جهان باز شده است.

یک منبع نزدیک به TRA هم گفت که از این بیم دارد که پرونده WTO علیه انگلیس به جریان بیفتد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors