Please use a valid API Key انتقاد شدید وضع مالیات/با این رویکرد اصناف تعطیل می شونئد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

انتقاد شدید وضع مالیات/با این رویکرد اصناف تعطیل می شونئد

رئیس کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران و اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: رقم جرائم بخشودگی مالیاتی باید حداقل به 12 میلیارد تومان برسد زیرا شش میلیارد تومان مبلغی نیست که به اعضای واحدهای صنفی بویژه در تهران و شهرهای بزرگ با توجه به تراکنشها کمکی کند. رستگار افزود: با توجه به شرایط سخت اصناف ، موضوع بخشودگی ٧٠ درصد جرایم مودیانی بدهکار تا پایان خرداد ١٣٩٩ هم خیلی کارساز نیست وبنظر می رسد میزان بخشودگی جرایم حداقل تا 90 یا 95 درصد باشد تا اصناف بتوانند قوانین مالیاتی را اجرا کنند.

حمیدرضا رستگاردر گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: سازمان مالیاتی باید با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور و مشکلات فعالان اقتصادی صنوف و اتحادیه ها و همچنین توجه به بیماری همه گیر کرونا و تعطیلی طولانی مدت مشاغل ، مالیات آنان را تعیین کنند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت و تورم و گرانی محصولات فولادی و بسیاری از اقلام و کالاها در سه سال اخیر، تسهیلات و بخشودگیهای سازمان مالیاتی برای فعالان اقتصادی چندان تاثیر گذار نبوده است.  مثلا اعلام شده تا سقف سه میلیارد تومان براساس اظهار نامه سال قبل ، از سه میلیارد تا شش میلیارد افزایش چهاردرصدی مالیات ، از 6 تا 8 میلیارد تومان  8درصد مالیات و از 12 میلیارد به بالا، رقم مالیاتی 12 درصد اضافه خواهد شد.

رئیس کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران گفت: حداقل کاری که سازمان مالیاتی می توانست برای فعالان اقتصادی این است که برای تمام آنان بعنوان مودیان مالیاتی در هر سطحی ، از تسهیلات و بخشودگی قابل توجه قائل شود، ولی سازمان مالیاتی شاید فقط انتظارات 20درصد فعالان اقتصادی را براورده کرده است و بیشتر فعالان صنفی مشکلات مرتبط با مالیاتشان باقی مانده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران افزود: متاسفانه پیچیدگی اظهارنامه های مالیاتی و بحث اجرای ماده 100 و 97 مشکلاتی است که بیشتر مودیان مالیاتی با آن دست و پنجه نرم می کنند وعدم اطلاع از قوانین و توجیه نبودن از قوانین مالیاتی و نداشتن آموزش صنوف به مشکلات مالیاتی صنوف افزوده وحتی اگر مودیان مالیاتی هم نسبت به قوانین توجیه باشند شرایط کسب و کار بقدری سخت شده که قوانین مالیاتی قابلیت اجرا ندارد.

رستگار تاکید کرد: پیشنهاد ما این است در شرایط سخت کنونی تعامل سازمان مالیاتی با اصناف بیشتر باشد و این سازمان فکری اساسی برای موضوع مالیات داشته باشد، اظهارات صنوف را بشنود و شرایط  کاسبان را بیشتر درک کند زیرا یقینا اگر شرایط مالیاتی بدین نحو باشد بسیاری از کاسبان و صاحبان واحدهای صنفی از شرایط آسیب می بینند و مجبور می شوند شغلهایشان را ترک کنند.

وی در واکنش به  آخرین مصوبه سازمان مالیاتی درباره جرائم بخشودگی تا سقف ۶ میلیارد تومان در تهران گفت: با توجه به نرخ تورم و افزایش 100درصدی و حتی بالاتر کالاها و اقلام، رقم شش میلیارد تومان در استانهای بزرگ و شهری مثل تهران اصلا رقم قابل توجهی نیست شاید این رقم در شهرستانها و شهرهای کوچک مناسب باشد.

رئیس کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران افزود: رقم جرائم بخشودگی مالیاتی باید تصحیح شود و حداقل به 12 میلیارد تومان برسد زیرا شش میلیارد تومان رقم و مبلغی است که  بهیچ عنوان نمی تواند به اعضای واحدهای صنفی بویژه در تهران و شهرهای بزرگ با توجه به بزرگی تراکنشها کمکی کند.

اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران با اشاره به بخشودگی ٧٠ درصد جرایم مودیان گفت: با توجه به شرایط سخت اصناف ،  موضوع بخشودگی ٧٠ درصد جرایم مودیانی بدهکار تا پایان خرداد ١٣٩٩ هم خیلی کارساز نیست زیرا ممکن است راندمان مالی صنوف خیلی بالا باشد و این 70 درصد برای این گردش مالی خیلی مناسب نباشد و بنظر می رسد میزان بخشودگی جرایم حداقل تا 90 یا 95 درصد باشد تا اصناف بتوانند قوانین مالیاتی را اجرا کنند.

رستگار با انتقاد از عدم همکاری سازمان مالیاتی با صنوف در بحث مالیات افزود:همکاری نکردن سازمان مالیاتی با صنوف موجب انباشته شدن پرونده های حل اختلاف و نارضایتی همیشگی مودیان مالیاتی از میزان مالیات پرداختی شده است لذا پیشنهاد می شود بخشودگی جرایم دستکم تا 95 درصد و سقف مالیاتی هم 12 میلیارد تومان باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors