جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تداوم رشد شاخص با رشد سهام دارویی و خودرویی/ روی خوش بازار به سهام فولادی

شاخص کل بازار سرمایه با افزایش ارزش معاملات در دو گروه خودرویی و دارویی امروز هم به رشد متعادل خود ادامه داد.

به گزارش فولادبان؛ در جریان معاملات امروز بورس، گروه دارویی تحت تأثیر اخبار مربوط به واکسن کرونا و همچنین، خودرویی‌ها مورد استقبال سهامداران بازار سرمایه قرار گرفتند و باعث شدند شاخص کل برای سومین روز متوالی مثبت بماند. در چند روز گذشته، شاهد رشد نمادهایی بوده‌ایم که از نظر بنیادی و سودآوری وضعیت مطلوبی داشته‌اند و از نظر کارشناسان بازار سرمایه، درحال حاضر خرید سهام و سرمایه گذاری در بورس باتوجه به سیاست های حمایتی دولت جدید، ریسک بسیار پایینی دارد.

شاخص کل بازار سرمایه در روز جاری از ابتدا به رشد خود ادامه داد، اما همانگونه که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند، این روزها بیشتر باید انتظار تعادل در بازار را داشته باشیم. به این ترتیب شاهد افزایش فروش در برخی از سهم‌ها از جمله فرآورده‌های نفتی نیز بودیم که باعث شد شاخص کمی افت داشته باشد، اما معاملات سبز بسته شد. شاخص کل امروز با رشد 4 هزار و 727 واحدی، به یک میلیون و 248 هزار و 539 واحدی رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز حرکتی شبیه نماگر اصلی بورس داشت و با وجود رشد ابتدایی، دو ادامه معاملات افت کرد، اما این افت چندان زیاد نبود که وضعیت شاخص قرمز شود و شاخص هم‌وزن تا پایان معاملات، 277 واحد افزایش یافت و روی 382 هزار و 525 واحدی به کار خود پایان داد. فلزات اساسی هم امروز نسبت به دو روز گذشته معاملات جانداری را داشتند و شاخص این گروه معاملاتی امروز با رشد 5 هزار و 882 واحدی، در ارتفاع 963 هزار و 307 واحدی متوقف شد.

امروز، نمادهای «ومدیر»، «برکت»، «شستا»، «خساپا»، «شپنا»، «غکورش» و «خودرو» فهرست پرتراکنش‌های بازار را تشکیل دادند، اما این نمادهای «وامید»، «ومعادن»، «کگل»، «اخابر» و «فملی» بودند که بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و نمادهای «شستا» و «فارس» بیشترین اثر منفی را روی روند حرکتی شاخص گذاشتند. گروه‌های مواد دارویی، خودرو و شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را داشتند و برترین گروه‌های صنعتی امروز شدند.

در بین فولادی‌های بازار، شاهد سبز شدن نماد «فپنتا» با حمایت سهامداران حقوقی بازار بودیم. معاملات نماد «فولاد» به صورت متعادل دنبال می‌شد و نمادهای دیگر فولادی هم به خوبی معامله شدند و سبز بودند. نماد «کگل» که یکی از تأثیرگذاران بازار بود، به طور قابل توجهی مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته بود و 1.6 درصد رشد کرد. در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» با خریداری شدن توسط سهامداران توانست عملکرد خوبی داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors