Please use a valid API Key دامپینگی در شمش رخ می دهد نه سنگ آهن - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دامپینگی در شمش رخ می دهد نه سنگ آهن

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: دامپینگ و احتکار در تولید سنگ آهن ، کنسانتره و گندله و کلا معادن اتفاق نیفتاده است.

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان در واکنش به شایعه دامپینگ کالاها در انبارهای کشور افزود: به یقین و حتم می گویم دامپینگ و احتکار در تولید سنگ آهن ، کنسانتره و گندله و کلا معادن اتفاق نیفتاده است چون اصلا در بخش معادن دامپینگ و احتکار امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: دامپینگ و احتکاراما در زنجیره پایانی فولاد و بخش فولاد و محصولات تولیدی فولاد بویژه تولید و توزیع شمش امکانپذیر است ، ممکن است شمش تولید شده باشد اما توزیع نشده باشد.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران درباره دلیل دامپینگ محصولات فولادی در زنجیره پایانی گفت: فولادی ها توان مالی بسیار بالایی دارند و شمش هم محصول ارزشمند تری است و ارزش حفظ و نگهداری ، انبارداری ، سرمایه گذاری ، حمل را دارد و در واقع صرفه اقتصادی آن برای تولیدکنندگان آن زیاد است.

اکبریان افزود: در حالیکه در بخش صنایع معدنی باید سنگ اهنی ها و معدنی ها جنسشان را بفروشند تا بتوانند هزینه های در گردش روزمره اشان را تامین کنند.

وی تاکید کرد: اگر تعادل و بالانس که حاصل توافق خریداران و فروشندگان است در زنجیره به درستی اتفاق بیفتد و شرایط براساس نظم و کشف قیمتها در بورس کالا انجام می گیرد ناخوداگاه بازار از دامپینگ فاصله می گیرد .

رئیس انجمن سنگ آهن ایران افزود: دامپینگ و احتکار زمانی در بازار اتفاق می افتد که خلاهایی را در آن وجود دارد و عده ای سودجو با استفاده از این خلاها  به دنبال سود بیشترهستند و طبیعتا ای خلاها  تاثیرات سوئی هم بر بازار می گذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors