جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 31 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتقاد شدید مجلس از قیمت بالای شمش در بورس

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حجم از یارانه فروش به قیمت های جهانی منطقی نیست.

علی جدی

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار فولادبان  درباره عبور قیمت محصولات فولادی در بورس کالا از قیمت های جهانی گفت: متاسفانه فولادی ها بر اساس کف عرضه مشخص شده با قیمت بالا کالا در بورس عرضه می کنند، چون با این قیمت تقاضا وجود ندارد آن را یا صادر می کنند یا از طریق واسطه ها به فروش می رسانند.

 

وی با انتقاد شدید از رشد قیمت ها بیشتر از نرخ جهانی گفت: برای جلوگیری از این وضعیت در طرح فولادی کمیسیون راه هایی را مشخص کردیم که متاسفانه هنوز در صحن مجلس نهایی نشده است.

 

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدیم برای تعادل بازار  باید بیش از نیاز داخلی و البته با قیمت منطقی در بورس عرضه صورت بگیرد اما تا این لحظه هیچ گاه این اتفاق رخ نداده است.

 

جدی درباره سیاست های مجلس برای جلوگیری از ویژه خواری در بورس کالا نیز تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا تمام خرید های داخلی ما از طریق بورس انجام شود تا  عرضه ها شفاف و تقاضاها مشخص شود، عرضه خارج از بورس هم تخلف در نظر گرفته می شود.

 

وی با بیان اینکه قیمت فولاد در داخل باید یک عدد منطقی باشد، گفت: قیمت فولاد  با توجه به یارانه های داخلی که به فولادسازان داده می شود، باید یک عدد منطقی داشته باشد نه اینکه با قیمت جهانی در داخل خرید و فروش بشود.

 

جدی تاکید کرد: در طرح مجلس قیمت گذاری دستوری وجود ندارد بلکه همه اعضاء از فولادی ها و انجمن ها تا وزارت اقتصاد در این فرآیند دیده شدند و در عمل مشارکت همه اعضاء موثر وجود دارد، چرا که نباید این فضا را رها کرد تا تولیدکنندگان قیمت گذاری و عرضه را در بورس به دست بگیرند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors