جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

احتمال حذف نیمی از تعرفه‌های واردات فولاد به انگلستان

صنعت فولاد انگلستان پس از آنکه یک نهاد تجاری این کشور برای ازسرگیری واردات ارزان خارجی چراغ سبز نشان داد، به شدت به خشم آمده است.

احتمال حذف نیمی از تعرفه‌های واردات فولاد به انگلستان

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، فعالان صنعت فولاد این کشور هشدار دادند که این اقدام، آینده کارخانه‌های فولاد انگلستان را که 32000 نیروی کار دارد به خطر می‌اندازد.

اداره بررسی‌های تجاری انگلستان پس از بازبینی سیاست‌های حمایتی از صنعت فولاد به کابینه این کشور توصیه کرد که سیاست‌های تعرفه‌ای 9 مورد از 19 گروه محصولات فولادی را بردارد، حتی اگر ایالات متحده و اتحادیه اروپا حمایت‌های خود را حفظ کنند.

این تصمیم تکان‌دهنده باعث خشم مدیران بخش فولاد انگلستان شد.گرت استیس، مدیرکل اتحادیه فولاد انگلستان گفت: توصیه اداره بررسی‌های تجاری انگلستان برای نصف کردن اقدامات حفاظتی فولاد انگلستان ضربه سختی به بخش فولاد انگلستان و هزاران شاغل در آن است.

نشریه میرور ماه گذشته افشا کرد که در یک گزارش 107 صفحه‌ای به وزرای دولت توصیه شده که در پایان ماه ژوئن نیمی از سیاست‌های حمایتی محصولات فولادی وارداتی لغو شود.

سیاست‌های حمایتی از صنعت فولاد اروپا در سال 2018 هنگامی که انگلستان پیرو قوانین تجارت اتحادیه اروپا بود، در تلافی تعرفه‌های وارداتی فولاد توسط دونالد ترامپ، اعمال شد. سیاست‌های حمایتی اتحادیه اروپا تا ژانویه و پایان دوره برگزیت (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) در این کشور ادامه داشت.

دولت انگلستان بر اساس میزان واردات 2015-2017 سهمیه‌های بدون تعرفه برای طیف وسیعی از محصولات فولادی تعیین کرد. تعرفه‌ها برای واردات اضافی در یک بازه زمانی سه‌ماهه تعیین می‌شوند.

این سیاست‌های حمایتی تا این ماه تمدید شد اما اداره بررسی‌های تجاری انگلستان توصیه کرد که آنها به تدریج تعدیل شوند.روسای صنعت فولاد انگلستان می‌ترسند که این سیاست‌های جدید، بخش فولاد این کشور را در یک بحران جدید غرق کند.

استیس مدیرکل اتحادیه فولاد انگلستان افزود: توصیه برای حذف سیاست‌های حمایتی که سازندگان فولاد در برابر موج واردات نیاز دارند، جنون کامل است. سیستم جدید انگلستان در اولین آزمایش بزرگ خود در یک فضای تجارت پس از برگزیت، بخش داخلی فولاد ما را شکست داده است. در یک بازار جهانی که با موانع تجاری مشخص می‌شود، انگلستان به طور یک‌جانبه اقدامات حفاظتی خود را به نصف کاهش می‌دهد در حالی که اتحادیه اروپا و ایالات متحده اقدامات خود را حفظ می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به یک آهنربا برای حجم عظیمی از واردات فولاد تبدیل خواهیم شد و زنده ماندن طولانی‌مدت فولاد در انگلستان را تهدید می‌کنیم و توانایی این بخش را برای انجام سرمایه‌گذاری‌های اصلی مورد نیاز برای کربن‌زدایی زیر سؤال می‌بریم.

آلاسدیر مک دیارمید، مدیرعامل اتحادیه کارگران فولاد انگلستان هم تصمیم اداره بررسی‌های تجاری را تکان‌دهنده خواند و گفت: این تصمیم هزاران شغل و آینده صنعت فولاد کشور را تهدید می‌کند.

وی افزود: سیاست‌های حمایتی، صنعت فولاد ما را در برابر سیل واردات ارزان خارجی محافظت می‌کند و اگر زمانی که اتحادیه اروپا و ایالات متحده سیاست‌های خود را حفظ می‌کنند، دست از حمایت خود بکشیم اقدامی نابخشودنی برای خودزنی است. به نظر می‌رسد اداره بررسی‌های تجاری در درک معنای این تصمیم برای صنعت ما ناکام بوده و بدترین ترس ما تأیید شده است. سیستم دفاع تجاری ما پس از برگزیت، ضعیف، بی‌اثر و بی‌هدف است.

وی گفت: این دولت سخنان گرم زیادی را برای کارگران فولاد داشته است، اما ما هم‌اکنون نیاز به اقدام داریم.

بیل استرسون وزیر تجارت سایه انگلستان هم در این باره گفت: این یک توصیه کاملاً ناامیدکننده – اگر متأسفانه غافلگیرکننده نباشد – از طرف سازمانی است که اساساً دارای اشکال در ترکیب و صلاحیت آن است و به سادگی وزن کافی برای پیامدهای این حکم برای کارگران فولاد و خانواده‌های آنها قائل نشده است.

الیور گریفیتس رئیس اداره بررسی‌های تجاری در واکنش به انتقادات گفت که این نهاد طبق اساسنامه تشکیل شده است تا ارزیابی‌های اقتصادی بی‌طرفانه و داده محور مانند این توصیه در مورد سیاست‌های حمایتی فولادی را ارائه دهد. وی ادعا کرد که در تمام مدت بازبینی با دقت به تمام طرف‌های ذینفع گوش داده است.

سخنگوی دولت انگلستان هم گفت: همه طرف‌های ذینفع، از جمله واردکنندگان، تولیدکنندگان داخلی و صادرکنندگان خارج از کشور، توانسته‌اند در این بررسی شرکت کنند تا شواهدی را در مورد ارزیابی اداره بررسی‌های تجاری ارائه دهند.

اداره بررسی‌های تجاری یک نهاد عمومی است و تمام تصمیمات آن بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق شواهد است. تصمیم وزیر تجارت در مورد این توصیه قبل از انقضای این مصوبه در 30 ژوئن 2021 منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors