افزایش تقاضا برای کنسانتره سنگ‌آهن در چین

تخفیف‌های کنسانتره سنگ‌آهن در بازار چین، در هفته اخیر به علت افزایش تقاضا و کاهش عرضه، کمتر شد.
به گزارش Argus Media، تخفیف کنسانتره وارداتی از استرالیا به چین، معادل 1.1 دلار در هر تن نسبت به سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 65 درصد برای ماه سپتامبر برآورد می‌شود که 50 سنت نسبت به هفته قبل بیشتر شده است. تخفیف کنسانتره وارداتی از اوکراین هم 2.5 دلار زیر نرخ شاخص سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 65 درصد برآورد شده که 50 سنت بالاتر از قیمت یک هفته پیش است.
یک تاجر چینی می‌گوید که در بازار این کشور، عرضه کنسانتره چندان زیاد نیست.
یک محموله کنسانتره وارداتی از اوکراین در 9 سپتامبر با 2.5 دلار تخفیف نسبت به شاخص قیمت سنگ‌آهن 65 درصد تحویلی در ماه نوامبر، فروخته شد. این مقدار تخفیف نسبت به 28 آگوست که 3 دلار در هر تن بود، کمتر شده است.
همچنین یک محموله کنسانتره وارداتی از کانادا بدون تخفیف نسبت به شاخص قیمت سنگ‌آهن 65 درصد معامله شد در حالی که در 2 سپتامبر، محموله‌های کنسانتره کانادا با یک دلار تخفیف در هر تن عرضه می‌شود.
یک تاجر مقیم شانگهای می‌گوید رشد شدید قیمت گندله سنگ‌آهن، سبب افزایش تقاضا برای کنسانتره شده است. در این شرایط، فروش محموله‌های کوچک کنسانتره آسان‌تر از محموله‌هایی است که در کشتی‌های بزرگ بارگذاری می‌شوند.
قیمت‌های پیشنهادی کنسانتره برای معاملات آتی هم افزایش یافته است. یک محموله کنسانتره اوکراینی با زمان حمل سپتامبر، با تخفیف 2 دلار در تن نسبت به شاخص قیمت سنگ‌آهن 65 درصد تحویلی در ماه نوامبر عرضه شد در حالی که یک محموله با مهلت بارگیری در آگوست، با همین مشخصات با تخفیف 2.5 دلار در تن عرضه شده است.
در بازار چین هم قیمت کنسانتره در ایالت Anhui طی هفته گذشته 20 یوآن در هر تن افزایش یافت و به هزار و 100 یوآن (160 دلار) با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و تحویل درب کارخانه رسید. افزایش قیمت بیشتری هم در بازار چین انتظار می‌رود زیرا کارخانه‌های فولادی چین پیش از تعطیلات ملی 8 روز اول ماه اکتبر، معمولاً اقدام به افزایش موجودی انبار خود می‌کنند؛ بنابراین در بازار چین، کنسانتره داخلی مقرون به صرفه‌تر از واردات خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارترین مطالب