در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

لزوم اصلاح فرایند مصرف فولاد در به کارگیری صنعت ساختمان

رئیس انجمن تولیدکنندگان و فن‌آوران صنعتی ساختمان، اظهار کرد: اگر مصرف فولاد در ساختمان سازی کاهش یابد، گرانی اقلام فولادی تاثیری در افزایش قیمت بازار مسکن نخواهد داشت.

فرید نائینی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه بازار مسکن در شرایط موجود به دلایل مختلف همچنان در رکود به سر می برد، گفت: یکی از دلایل رکود در بازار مسکن، افزایش قیمت آن است. بطوری که تقاضا کننده از خرید مسکن عاجز است. همچنین عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات، یکی دیگر از عوامل رکود بازار مسکن است.

وی در ادامه افزود: عدم مشارکت بانک ها در پروژه های نهضت ملی مسکن نیز چشمگیراست، چراکه باتوجه به مصوبه ها، قرار بود 20 درصد ازمنابع بانک ها به پروژه های نهضت ملی اختصاص یابد اما امروزه بانک ها توان و تمایلی به همکاری در پروژه های ساخت و ساز ندارند.

به گفته نائینی، بنابر آمار جهانی باید 25 تا 30 درصد درامد هر خانوار به مسکن اختصاص یابد. لذا لازم است دولت، برنامه های خود را با سازمان های ذی ربط مطابق دهد تا همه چیز استاندارد و اصولی باشد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و فن‌آوران صنعتی ساختمان با اشاره به اینکه فرایند ساخت وساز باید اصلاح و بازنگری شود، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مصالح کاربردی در صنعت ساختمان، مصرف فولاد است. لذا با تغییر روش های ساختمان سازی باید منابع مصرفی فولاد در این صنعت مدیریت شود تا میزان کمی از فولاد در ساختمان استفاده شود.

به گفته وی، کیفیت مصالح فولادی به نسبت سال های گذشته بهتر شده چراکه امروزه منابع فولادی تحت مدیریت و کنترل سازمان های نظارتی ساخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *