مشکلات جدی در انتظار صنعت فولاد با قطعی برق کارخانه‌ها

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور با اشاره به اینکه کمبود برق سال جاری در کشور به علت استخراج غیر قانونی رمزارز است، گفت: با توجه به وضع برق، فولادسازان امسال با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهند بود.

وحید یعقوبی در گفتگو با فولادبان در رابطه با مشکلات برق کارانه‌های تولید فولاد گفت: سال گذشته، سال کم‌بارشی بود و قطعا با روندی که امسال داریم و نیروگاه‌های عمومی برق هم درباره بالا رفتن مصرف برق زودتر از موعد هشدار داده‌اند، فولادسازان با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهند بود و مشکلاتی وجود خواهد داشت.

وی افزود: از قبل، با شرکت توانیر، مذاکرات و مکاتباتی شده است و این شرکت مبناهایی دارد که تا حدی منطقی هستند و بر این اساس، اولیت شرکت توانیر مصرف خانگی را نسبت به مصرف صنعتی در اولویت قرار می‌دهد بنابراین، سعی می‌کنند که برق خانگی را تأمین کنند و صنایع پاسوز کمبود برق در کشور شوند.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور در پایان تصریح کرد: کمبود برق در کشور به استخراج رمزارزهای دیجیتالی است که تحت نظر نیستند و در حال فعالیت غیر قانونی هستند.

وی پیش از این در مصاحبه خود با فولادبان در رابطه با قطعی برق گفته بود: برخی واحدهای تولید فولاد الزام پیدا کرده‌اند که صرفا برای روشنایی از برق استفاده کنند و اصولا کارخانه‌ای که در حد روشنایی برق داشته باشد، تولید نخواهد داشت و بنابراین ما در این مدت به شدت با مشکل کاهش تولید فولاد مواجه بوده‌ایم. ضرر قطعی برق فولادسازان، قطعا متوجه کل کشور خواهد شد، زیرا تولید کاهش می‌یابد و اگر این قطعی‌ها ادامه داشته باشد، با مشکل تامین فولاد شب عید مردم مواجه می‌شویم.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور همچنین، ضمن انتقاد از وزارت نیرو در تأمین منابع انرژی اضافه کرده بود: وزارت نیرو باید برنامه‌ای مدون داشته باشد تا برق و آب کارخانه‌ها را مطابق آن در شرایط مختلف تامین کند؛ همچنین وزارت نفت هم باید تأمین گاز کارخانجات مختلف را در نظر داشته باشد، چون توسعه صنعت فولاد یک بحث ملی است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *