جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اقدام مثبت بورس کالا در تعیین دامنه نوسان  قیمتی

عضو هیات‌مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: تعیین دامنه نوسان سه درصدی و تعیین قیمت پایه از سوی تولید کنندگان  اتفاق خوبی قلمداد می شود اما در شرایط رکود بازار نتوانسته آنطور که باید تغییری جدی در مبادلات فولادی در بورس کالا داشته باشد.

مصطفی عبداللهی در گفتگو با فولادبان با اشاره به شیوه قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا با دامنه نوسان منفی ومثبت ۳ درصد افزود: تعیین دامنه نوسان سه درصدی و باز گذاشتن دست تولید کننده در تعیین قیمت پایه بر اساس میانگین مبادلات هفته گذشته اتفاق خوبی بود.

وی تصریح کرد: دامنه نوسان منفی ومثبت ۳ درصد در صورتی می تواند مثمر ثمر باشد که تفاوت قیمت بین شمش و میلگرد در حالت منطقی قرار داشته باشد.

عضو هیات‌مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران ادامه داد : این دامنه نوسان در شرایطی وضع شد که ما به التفاوت قیمت شمش به میلگرد در حدود 5 درصد از سوی بورس کالا تعیین شد و باز گذاشتن نوسان قیمت محصولات نوردی آن هم در حدود 3 درصد و در شرایط رکود بازار نتوانسته آن طور که باید تغییری جدی در مبادلات فولادی در بورس کالا داشته باشد.

عبداللهی افزود: اگر سطح قیمت ها در بازار داخلی بر اساس 80 درصد قیمت های جهانی باشد معاملات  محصولات فولادی چون شمش ودیگر محصولات  از رونق بیشتری برخوردارخواهندشد و این عادلانه نیست نوردکاران در داخل کشور با قیمت های جهانی شمش خریداری کنند و با نرخ ریالی محصولات تولیدی اشان را به فروش برسانند.

وی در پایان تاکید کرد :باید توجه داشت که در زنجیره فولاد بیشترین اشتغال مربوط به بخش نوردی است و حفظ اشتغال با حفظ سرمایه در گردش و تولید بیشتر حاصل می شود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors