جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تولید مبارکه با خاموشی ها برق آسیب می بیند

مدیر خرید مواد اولیه فولاد مبارکه گفت: وزارت نیرو درباره تامین برق واحدهای تولیدی تصمیم می گیرد وعلیرغم قراردادهای  تامین برق فولاد مبارکه با شرکت توانیر ، بورس انرژی و برخی شرکتهای خصوصی در شرایطی برق به بخش خانگی تخصیص داده می شود.

سعید عابدی در گفتگو با فولادبان با اشاره به تامین انرژی و برق برای تولیدکنندگان فولاد افزود: شرکت فولاد مبارکه نه تنها با شرکت توانیر بلکه با شرکتهای تولید کننده خصوصی و بورس انرژی قراردادهایی برای تامین برق منعقد کرده است،اما مشکل اینجاست تامین برق و انرژی فولاد مبارکه زمانی ممکن خواهد بود که شرکت ملی توانیر یا وزارت نیرو مشکل برق های خانگی و اضطراری را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو درباره تامین برق واحدهای تولیدی تصمیم می گیرد و حتی در شرایطی ممکن است برقی را که فولاد مبارکه از قبل خریداری کرده است  به علت تامین مصرف خانگی به نصف برساند.

مدیر خرید مواد اولیه فولاد مبارکه گفت: با اینکه ما سال گذشته چندین قرارداد دو جانبه برق با شرکتهای مختلف داشتیم و قول داده بودند که در ساعات خاصی از ماه برق فولاد مبارکه را تامین کنند و تامین هم کردند و تحویل شبکه شد اما به علت محدودیت مصرفی که به فولاد مبارکه اعلام شد ، وزارت نیرو برق خریداری شده را به ما تحویل نداد و بخشی از برق ما تامین نشد.

عابدی ادامه داد: این تصمیمات موجب شد فولاد مبارکه با مشکلاتی مواجه شود وچون شرکتها برق خود را ازقبل به ما فروخته و فاکتور صادر کرده بودند ، مجبور به پرداخت وجه و پول برق پیش خرید از شرکتها شد ولی این برق استفاده نشد.

وی درباره قراردادهای امسال شرکت فولاد مبارکه با شرکتهای تامین برق و توانیر افزود: امسال اعمال محدودیت برق اعلام نشده ولی بطور ضمنی گفته شده که قطعی برق خواهیم داشت،مطمئنا امسال شرکت فولاد مبارکه کمبود برق خواهد داشت و در پی آن تولید هم کاهشی خواهد بود.

مدیرخرید مواد اولیه فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه در سال 99 غیر از کمبود گاز کمبود برق هم داشت وعلت این بود که ذخیره برق و گاز به حداقل  رسیده بود. تا پیش از این در هنگام کمبود برق یا گاز یکی از این دو نوع انرژی جایگزین می شد ولی در سال گذشته با وجود کمبود برق و گاز توانستیم رکورد تولید را بزنیم و بیشترین مقدار ممکن را در 40 سال اخیر تولید کنیم.

عابدی تصریح کرد: هر چند امسال کمبود برق در تابستان امسال پیش بینی شده است اما باید گفت کمبود انرژی ، افت تولید را به دنبال دارد  و باعث می شود که نتوانیم تعهدات خود با بازار را محقق کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors