جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وضع عوارض بر فولاد باعث حضور پررنگ روسیه در چین شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در حاشیه همایش تجاری ایران و روسیه گفت: به دلیل وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی، کشور روسیه در بازار فولاد چین به نسبت ایران از حضور پررنگ‌تری برخوردار شد.

به گزارش فولادبان، کاظم جلالی در حاشیه همایش تجاری ایران و روسیه پیرامون اخبار منتشر شده مبنی بر رقابت کشور روسیه در بازار‌های فولاد و نفت ایران در کشور چین گفت: در حال حاضر، در روند صادرات نفت ایران به کشور چین تغییر ایجاد نشده است، اما وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی باعث شده است که کشور روسیه در بازار فولاد چین به نسبت ایران از حضور پررنگ‌تری برخوردار شود.

وی همچنین درباره همکاری‌های بانکی دو کشور خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه بانکداری دو کشور در حال انجام شدن هستند، اما نتیجه نهایی این اقدامات از سفر معاون نخست وزیر روسیه به ایران مشخص می‌شود. جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد علاوه بر بانک‌های کوچک در روسیه تعاملات و همکاری گسترده با بانک‌های بزرگ این کشور داشته باشد.

وی تأکید کرد: پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی متعدد از سوی کشور‌های غربی بر اقتصاد روسیه، مقامات این کشور تمایل زیادی بر گسترش همکاری‌های اقتصادی خود با ایران نشان داده‌اند که همین باعث می‌شود که میزان تعاملات تجاری ایران و روسیه از افزایش قیمت قابل ملاحظه برخوردار شود.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: روسیه یک کشور پهناور است، اما متأسفانه ما در این کشور تنها یک رایزن بازرگانی داریم که همین مسئله باعث ایجاد مانع برای گسترش همکاری‌های بازرگانی میان دو کشور شده است. (ماین نیوز)

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors