رینگ صادراتی مقاطع طویل در بورس کالا؛راه حل رکود بازار؟  

یک کارشناس بورس کالا گفت: امکان کاهش فضای رکودی بازار با حضور شرکت های نوردی در رینگ صادراتی بورس کالا مهیا شده است. 
بورس کالا

I’m به گزارش فولادبان، بورس کالا تصمیم گرفته تا رینگ صادراتی برای مقاطع طویل فولادی در تالار صادراتی بازار فیزیکی داشته باشد تا تولیدکنندگانی که میزان کف عرضه را رعایت می کنند از مزایای صادرات محصول درکنار بازرگانان داخلی بهره مند شوند. در هفته اول دو عرضه 2 هزار و 200 تنی میلگرد آجدار فولاد عتیق آذر سهند در این رینگ عرضه شد اما بدون مشتری ماند؛ اتفاقی که این هفته هم تکرار شد.

یک کارشناس بورس کالا شرایط رینگ صادراتی را به فولادبان گفت: شرکت هایی که تعهد عرضه خود را در بورس کامل انجام داده، مجاز به حضور در تالار صادراتی بورس کالا بوده تا از این فضا برای صادرات محصولات خود استفاده کنند.

وی افزود: این عرضه ها در واقع به بازرگانان نیز اجازه صادرات را می دهد و به نوعی می تواند به کاهش فضای رکودی محصولات نهایی کمک کند.

این کارشناس بورس کالا در پایان افزود: متاسفانه شرکت های نوردی در حوزه صادرات عملکرد ضعیفی داشتند که احتمال دارد این فضای جدید هم راه حل مشکلات آنها باشد و هم باعث بهتر شدن فضای تعاملات در بخش صادرات شود.

در واقع رینگ صادراتی به نوعی چراغ سبز به احیای بخش بازرگانی در فولاد است؛ بخشی که این روزها با برچسب دلالی کنار گذاشته شده و نتیجه کار غیر تخصصی تجارت شده ضرر و زیان تولید کننده، با این حال گویا وزارت صمت خیلی با این طرح موافق نیست.

سیف الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در مورد ایجاد رینگ صادر اتی برای محصولات نوردی در بورس کالا به فولادبان گفت : این موضوع صحت ندارد و  ما رینگ صادراتی برای نوردکاران نداریم و معلوم نیست این موضوع از کجا آمده  شده است و موضوع اصلی نامه وزارت صمت به گمرکات ، آزادسازی صادرات محصولات فولادی و رعایت تعهدات عرضه است.

حالا باید دید آیا عرضه در رینگ صارداتی تداوم پیدا می کند و بخش به محاق رفته بازرگانی فولاد احیا می شود یا خیر؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *