جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سبز بی‌جان بورس معاملات این هفته را بست

امروز در حالی که ساعت آغازین بورس شاخص کل رشد کرد، دوباره سقوط کرد، اما بازار سبز ماند.

به گزارش فولادبان؛ معاملات آخر هفته بازار سرمایه طبق معمول سبز کم‌رمقی داشت چراکه در ابتدایی‌ترین ساعات معاملات، شاخص کل رشدی قابل توجه داشت، اما در ادامه رو به سقوط حرکت کرد و پایین آمد. همانگونه که کارشناسان بازار سرمایه پیش از این اعلام کرده بودند، بازار سرمایه در کوتاه‌مدت تحت تأثیر اخبار جدید قرار می‌گیرد و در جریان معاملات اثر تغییرات به مرور کمتر می‌شود که امروز هم یکی از همان روزها بود؛ البته، در این میان، خارج شدن نقدینگی به علت دور شدن سرمایه‌گذاران از ریسک‌های آخر هفته بی‌تأثیر نبوده است.

بر این اساس، شاخص کل بازار سرمایه با وجود اینکه در ابتدای معاملات رشد شارپی خوبی را تجربه کرده بود، در ادامه مسیر، با فشار فروش در سهام شاخص‌ساز همراه شد و تا انتهای معاملات افت ملایمی داشت، اما این افت نتوانست شاخص کل را وارد منطقه قرمز کند و در نهایت با رشد 4 هزار و 458 واحدی، روی یک میلیون و 183 هزار و 986 واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن اما شرایط دیگری داشت و با اینکه در ابتدایی‌ترین دقایق بازار رشد ملایمی داشت، در ادامه مسیر با شیب منفی به حرکت خود ادامه داد و دد انتهای معاملات با افت یک‌هزار و 387 واحدی، رقم 417 هزار و 867 واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی نیز که روند حرکتی آن مانند شاخص کل بود، تا انتهای معاملات یک‌هزار و 291 واحد رشد کرد و در ارتفاع 923 هزار و 310 واحدی قرار گرفت.

امروز، نمادهای «برکت»، «شپنا»، «فملی»، «خودرو»، «شتران»، «شستا» و «فولاد» نمادهای پرتراکنش بازار سرمایه بودند و نمادهای «فارس»، «شبندر»، «شپنا»، «کچاد»، «وپاسار» و «ومعادن» بیشترین تأثیر مثبت و نماد «شستا» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل گذاشت.

در میان سهم‌های فولادی بازار هم، نمادهای «فولاد»، «فنورد»، «فسازان» و «فجر» تنها نمادهای سبزپوش بودند و باقی نمادها لباس سر بر تن داشتند. گروه کانه فلزی امروز مورد اقبال سرمایه‌گذاران بازار بود و دو نماد فولادی «کچاد» و «کگل» رشد خوبی را تجربه کردند و در بازار فرابورس هم، شاهد رشد 4.5 درصدی سهام «ذوب» بودیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors