فولادسازان آمریکایی تأثیر کمبود تراشه بر تقاضای فولاد خودروسازان را کم می‌دانند

سازندگان فولاد ایالات متحده عمدتاً توانسته‌آند از کاهش تقاضای مربوط به خودروسازی عبور کنند. صنعت خودروسازی آمریکا به علت کمبودتراشه‌های نیمه‌هادی با مشکل تولید مواجه شده است.

به گزارش فولادبان به نقل از  پلتس، این کمبود حتی باعث شده است که جو بایدنرئیس‌جمهور آمریکا در اواخر ماه فوریه یک دستورالعمل اجرایی را امضا کند تا به دنبال رفع آسیب‌پذیری‌های زنجیره تأمین کالاهای اساسی، از جمله نیمه‌هادیها باشد.

طبق گزارش درآمد سه‌ماهه اول فورد، این شرکت 17 درصد کمتر از پیش‌بینیتولید سه‌ماهه اول جهانی خود را محقق کرده و انتظار دارد در سه‌ماهه دوم این عدم تحقق به 50 درصد افزایش یابد.

علیرغم ناکامی خودروسازان، مدیران کارخانه‌های تولید فولاد در مورد کاهش مصرف فولاد نگران نیستند زیرا حتی با از دست دادن اهدافتولید، تقاضای فولاد خودروسازان صعودی بوده است.

شرکت فولادسازی کلیولند-کلیفز که 33 درصد فروش سه‌ماهه اول خود را از بخش خودرو به دست آورد، اعلام کرده که بحران تراشه‌ها در خودروسازیتأثیر زیادی بر فروش آن ندارد.

لورنکو گونکالوز مدیرعامل کلیولند-کلیفز، گفت: ما خطوط پوشش خود را در پاسخ به تقاضای فوق‌العاده با ظرفیت کامل به کار گرفتیم و در حال راه‌اندازی مجدد خط گالوانیزه هم هستیم.

لئون توپالیان مدیرعامل شرکت فولادسازی Nucor، هم درباره تقاضایبخش خودرو متذکر شد: کمبود نیمه‌هادی، تغییرات شدید آب‌وهوایی و سایرموارد به تولیدات اخیر در بازار خودرو لطمه زده است و انتظار می‌رود که این مشکلات تا سه‌ماهه سوم ادامه یابد.

توپالیان افزود: حتی با این اختلالات، کارخانه‌های ما برای برآوردن نیازهای مشتریان در بخش خودرو به طور کامل در حال کار هستند. با موجودی کم خودرو تقاضای زیاد برای وسایل نقلیه سبک، انتظار می‌رودکه در مابقی سال تقاضای فولاد بخش خودروسازی خوب باشد.

مدیرعامل شرکت Steel Dynamics Inc هم پیش‌بینی کرد که تأثیر منفیکمی در تولید خودرو در سال 2021 وجود داشته باشد.

دیوید بوریت، مدیرعامل US Steel نیز نکاتی را درباره مسائل نیمه‌هادی به اشتراک گذاشت و گفت: این موضوع مورد توجه جهانی قرار گرفته است، اما برای تجارت ما اوضاع خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *