جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

طرح سوال نمایندگان از وزیر صمت درباره گرانی فولاد

طرح سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت به علت  افزایش قیمت فولاد و دیگر مصالح ساختمانی در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش فولادبان و به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: سوال  دو نفر از نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت واردات بی‌رویه کالا، افزایش قیمت فولاد و سیمان و عدم وصول جرائم شرکت‌های کره‌ای  اعلام وصول شده است.

وی افزود: امروز سوال جواد کریمی قدوسی از وزیر صمت درباره علت واردات بی‌رویه کالا و افزایش سرسام آور قیمت فولاد و سیمان و علی اکبر کریمی درباره علت عدم تعیین تکلیف وصول بدهی تعیین شده برای شرکت‌های ال جی و سامسونگ به علت تخلفات گمرکی اعلام وصول شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به نقل از نماینده سوال‌کننده مجلس تصریح کرد که احتکار و عرضه قطره‌چکانی میلگرد در بورس کالا کارخانه‌های تولیدکننده باعث افزایش 200 درصدی این کالا در سال جاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: سوال نماینده همچنین به نبود نظارت کافی و فروش بدون شفافیت شرکت‌های فولادساز و عدم عرضه روان فولاد به بازار مصرف و التهابات شدید در بازار بورس اشاره دارد که تمام  این عوامل موجب گران شدن مسکن و افزایش اجاره مسکن شده است.

امروز همچنین موسوی لارگانی در توئیتی از بررسی خارج از نوبت طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه نیز خبر داد و نوشت: «طرح تحقیق و تفحص از ‫مجتمع فولاد مبارکه در دستور کار مجلس قرار گرفته است. این طرح به خاطر اهمیت موضوع و عمق فساد و سوءمدیریت در بزرگترین مجتمع فولادی کشور و منطقه، خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.»

متن کامل طرح سوال جواد کریمی قدوسی از وزیر صمت به شرح زیر است:

جناب آقای وزیر!

بی‌ثباتی و بلاتکلیفی در بازار آهن آلات و مصالح ساختمانی به اوج خود رسیده است، احتکار و عرضه قطره‌چکانی میلگرد در بورس کالا توسط کارخانه‌های تولیدکننده باعث افزایش 200 درصدی نرخ این کالا طی سال جاری شده است. نبود نظارت کافی و فروش بدون شفافیت توسط شرکت‌های فولادساز و عدم عرضه روان فولاد به بازار مصرف و بورس التهابات شدیدی را در این بازار به وجود آورده است.

با وجود تولید سالانه 28 میلیون تن فولاد در کشور و مصرف 18 میلیون تن آن در داخل کشور باز هم شاهد نابسامانی در بازار آهن‌آلات و مصالح ساختمانی هستیم و جای سوال است که:

1- علت التهابات و بی‌ثباتی بازار آهن‌آلات و مصالح ساختمانی اعم از سیمان، شن، آجر، سرامیک، شیرآلات و… چیست؟

2- علت افزایش قیمت و فروش بدون شفافیت شرکت‌های فولادساز و دیگر لوازم ساختمانی چیست؟

3- علت گران کردن‌های سناریویی توسط برخی سودجویان در بازار خرید و اجاره مسکن چیست؟

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors