افزایش قیمت میلگرد در اروپای شمالی با محدود شدن واردات

قیمت‌های میلگرد در شمال اروپا طی هفته گذشته تا حد زیادی ثابت بود اما فعالان بازار انتظار دارند به رغم مقاومت خریداران، قیمت میلگرد به زودی افزایش یابد.

به گزارش فولادبان Fastmarkets از تقاضای شدید بخش ساخت‌وساز و واردات محدود به عنوان عوامل گرانی میلگرد در اروپا نام برد.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای قیمت میلگرد تحویل شمال اروپا، ۶۵۰ تا ۶۷۰ یورو (۷۸۳ تا ۸۰۷ دلار) در هر تن در ۲۱ آوریل بود که بدون تغییر نسبت به هفته قبل از آن بود.

این ارزیابی منعکس کننده معاملات، پیشنهادها و قیمت‌های قابل دستیابی است که طی هفته گذشته توسط فعالان بازار گزارش شده است.

شنیده می‌شود که در منطقه بنلوکس (بلژیک، هلند و لوکزامبورگ)، میلگرد با قیمت ۶۵۰ تا ۶۵۵ یورو در هر تن تحویل مشتریان داده می‌شود.

در آلمان، بازار بزرگ منطقه، تولیدکنندگان نوردی محصولات ماه مه خود را هم فروخته‌اند و معاملات مربوط به میلگرد با قیمت ۶۶۰ تا ۶۷۰ یورو در هر تن تحویل داده می‌شود.

منابع مطلع گفتند تقاضای فصلی قوی صنعت ساخت‌وساز از قیمت بالای میلگرد پشتیبانی می‌کند.

یکی از بازرگانان مستقر در آلمان گفت: پروژه‌های ساخت زیادی وجود دارد. ساخت‌وسازها نسبتاً خوب انجام می‌شود و مغازه‌های آهنگری پر از سفارشات هستند.

یک بازرگان دیگر گفت: هیچ دلیلی برای کاهش قیمت‌ها وجود ندارد، به‌ویژه با توجه به اینکه سهمیه واردات اتحادیه اروپا تا ماه ژوئیه مصرف شده، بنابراین واردات فعلا گزینه نیست.

به طور کلی، فعالان بازار انتظار داشتند که قیمت میلگرد در اروپا در ماه مه به آرامی و بدون در نظر گرفتن مقاومت خریداران افزایش یابد.

پر شدن سریع سهمیه صادرات توسط تأمین‌کنندگان اصلی فولاد به اروپا، گزینه‌های خریداران اروپایی برای تنوع خرید را محدود کرده و درنتیجه از سطح بالای قیمت میلگرد حمایت می‌کند.

ارزیابی هفتگی قیمت میلگرد وارداتی به اروپا در روز چهارشنبه، ۵۸۰ تا ۶۰۰ یورو در هر تن بود که در سطح همان قیمت هفته گذشته باقی مانده است.

آمار گمرک اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که تا ۲۰ آوریل، روسیه ۵۳۳۰۲ تن میلگرد به اروپا صادر کرده است که حدود ۹۲٫۵۶ درصد از میزان سهمیه ۵۷،۵۸۳ تنی این کشور در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ را شامل می‌شود.

در مدت مشابه، ترکیه از ۸۶٫۴۶ درصد سهمیه ۵۹،۴۸۰ تنی خود برای صادرات میلگرد به اروپا استفاده کرده است.

اوکراین نیز ۱۳،۱۳۲ تن یا ۴۵٫۰۹ درصد از سهمیه سه‌ماهه دوم خود را به اروپا میلگرد صادر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *