جزئیات نشست مهم تنظیم بازار فولاد/تیک صادراتی مقاطع از هفته آینده حذف می شود

سیف الله امیری مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت در گفتگو با فولادبان در خصوص جلسه کمیته مشورتی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد افزود: موضوعات بسیاری در زنجیره فولاد وجود دارد که باید در این جلسه با حضور نماینده تمام نهادهای مسئول و ناظر به همراه انجمن ها بررسی شود و بنابر این است که هر 15 روز یا حداقل هر ماه این کمیته مشورتی تشکیل جلسه دهد.

وی درباره مصوبات جلسه روز گذشته تصریح کرد: در جلسه دیروز در خصوص صادرات مقاطع طویل تصمیم گرفته شد تا تیک صادراتی آن برداشته و هر تولیدکننده ای که کف عرضه را در بازه سه ماه طبق گزارش بورس کالا رعایت کند؛ از سوی وزارت صمت به گمرک معرفی شده و امکان صادرات را خواهد داشت، البته همه تولیدکنندگان به صورت ماهیانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت و به محض تخلف از کف عرضه از صادرات آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

امیری با اشاره به اینکه حذف تیک صادراتی مقاطع از هفته آینده عملیاتی می شود؛ تاکید کرد: حذف این مرحله تنها در مورد مقاطع است و شامل سایر مواد مثل شمش یا اسلب نمی شود.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی صمت افزود: در بحث عرضه ورق ضخیم 6 تا 10 میل هم به خاطر مغایرت با شیوه نامه بنابر کسب تکلیف از وزیر شده است چراکه شیوه نامه مطالب کلی را بیان کرده و تا این لحظه هر بخشی که مشکل آیین نامه ای نداشته اجرا شده اما اجرای بخش های دیگر مستلزم تصویب آیین نامه مدون شده اجرایی آن در هیات دولت است.

وی با بیان اینکه واگذاری امور بازار فولاد به انجمن ها سیاست قطعی وزارت صنعت است؛گفت: دولت باید در این حوزه تنها سیاستگذار باشد نه اینکه وقت مدیران به زدن یا نزدن تیک صادراتی اختصاص پیدا کند؛ در اجرای تصمیمات جلسه دیروز خود انجمن ها هم کار نظارت را پیگیری می کنند.

گفتنی است این جلسه دیروز با با حضور اسدالله كشاورز معاونت معدني صمت و سیف الله اميري مدير كل معدني وزارت صمت ، کیوان گردان مدير كل صنايع فلزي، شير قاضي مدير كل بازرگاني داخلي صمت و بابايي شكيب(نماينده دادستاني)، حسين الله ياري و منوچهر سيف(سازمان حمايت)، جهرمي(بورس كالا)،تاج مير (فولاد مباركه)، داور دوست(ايميدرو)، مصطفی عبدالهي و حامد سبحاني نيا(انجمن نورد)، رسول خليفه سلطاني و رضا شهرستاني(انجمن فولاد)، سلطاني(سازمان بازرسي)، محسن ابويي(سنديكاي لوله و پروفيل) برگزار شد.

شنیده ها از ایجاد حواشی و انتقادات تند نمایندگان نوردکاران و انجمن فولاد از یکدیگر در این جلسه حکایت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارترین مطالب