بی ثباتی مدیریتی مانع مهم توسعه صنعت فولاد

کارآفرین و فعال بخش خصوصی صنعت فولاد گفت: متاسفانه تغییرات مدام مدیریت ها در بخش کلان این صنعت و بی ثباتی سیاست ها لطمات زیادی به صنعت زده است.

محمود اسلامیان درگفتگو با فولابان درباره رفع موانع تولید صنعت فولاد افزود:بنده سالها در صنعت فولاد خدمت کرده ام اما بارها وبارها دیده ام  این صنعت به کارآفرینی بی توجهی زیادی داشته است ،کارآفرینی باید تبدیل به ارزش شود و مسئولان و قوای سه گانه همگی به  صنعتکاران کارآفرین این حوزه احترام بگذارند.

اسلامیان با انتقاد از قیمت گذاری دستوری محصولات فولادی تصریح کرد: ما نباید تجربیات گذشته صنعت را بارها تکرار کنیم ، تعیین قیمت دستوری یا دولتی در محصولات فولادی تجربه ناموفقی در 40 سال گذشته بوده و نوعی رانت برای افراد خاص ایجاد کرده است که عده ای تیلیاردر و عده ای مفلس شده اند و یک ریال هم به جیب مردم نرفته است ، قیمت را باید به مکانیزم بازار سپرد.

وی با تاکید بر ثبات سیاستهای وزارت صمت در محصولات فولادی افزود: قوانین ما باید باثبات باشد یک روز نخوابیم بیدار شویم و بگوییم چقدر حجم صادرات خوب بوده و روز بعد جلوی صادرات را بگیریم ، باید از این تصمیمات خلق الساعه ، روزانه و ماهانه و فصلی در این صنعت پرهیز شود و برای تعرفه صادراتی محصولات فولادی ، چندین سال تعریف ثابت شود نه اینکه تعرفه ها دایما در تغییر باشند و مجوزهای صادراتی هم با این تغییر تعرفه ها ،تغییرکنند.

این فعال حوزه صنعت فولاد تغییر دایمی مدیریت ها را به ضررصنعت فولاد دانست و گفت: متاسفانه دیده شده به افرادی که  تجربه و دانش زیادی در این صنعت ندارند بالاترین پستها داده می شود ولی این انتصابات ضرر زیادی به فعالان و صنعت راهبردی فولاد می زند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *