جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت بیلت صادراتی ایران با افزایش تقاضا در آسیا مجدداً بالا رفت

تولیدکنندگان شمش فولادی ایرانی با حمایت تقاضای بازارهای آسیا در اواسط ماه آوریل به افزایش قیمت پیشنهادی خود ادامه دادند.

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، محموله‌ای معادل 20،000 تن در آخر هفته گذشته با قیمت 576 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوب ایران به یک تاجر فروخته شد. 30،000 تن از یک تولیدکننده دیگر ایران نیز اوایل هفته جاری به قیمت 579 دلار هر تن فوب معامله شد. این قیمت بالاتر از میزان سفارش‌های هفته گذشته با قیمت 570 تا 571 دلار به ازای هر تن فوب بود.

گزارش‌شده که کارخانه سومی هم در این هفته مناقصه 20 هزار تن بیلت را شروع کرده است که قیمت هدف آن 580 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوبی ایران است.

یکی از معامله‌گران گفت: ما اکنون تقاضاهای زیادی از چین و آسیای شرقی داریم.

این امر برخلاف اخباری است که در مورد کاهش تقاضای چین برای واردات بیلت به علت عرضه داخلی بیشتر در این کشور و همچنین اظهارات لی کقیانگ نخست‌وزیر چین بود که خواستار تنظیم بیشتر قیمت مواد اولیه برای کاهش فشار هزینه بر شرکت‌ها شده بود.

یک تاجر گفت: امروز چین درخواست قیمت 630 تا 635 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر را دارد و اندونزی و فیلیپین هم به دنبال دامنه قیمتی مشابه چین هستند، در حالی که بازارهای   تایلند به دلیل تعطیلات سال جدید بودائیان [13-15 آوریل] تعطیل بود.

تاجر دیگری هم گفت: هزینه حمل بار به سقف رسیده است. هزینه حمل‌ونقل 40 تا 50 هزار تن بار در یک کشتی سوپرماکس به آسیا 45-50 دلار در هر تن شده است. محموله‌های زیادی در اطراف وجود دارد اما کشتی به اندازه کافی برای حمل آنها وجود ندارد.

وی افزود: هیچ نشانه‌ای از متعادل شدن نرخ حمل کالا طی 2 تا 4 هفته آینده وجود ندارد.

منبع دیگری هم خبر داد که هزینه حمل‌ونقل از بنادر جنوبی ایران به آسیا به حدود 45 دلار در هر تن رسیده است.

منبع چهارم هم گفت که 30،000 تن بار با قیمت 38 دلار در هر تن به چین تحویل داده است؛ اما برای حاشیه سود معامله‌گر و هزینه‌های بانکی 10 دلار اضافی باید در نظر گرفته شود.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای شمش فولاد صادراتی ایران، 576 تا 579 دلار برای هر تن فوب در 14 آوریل اعلام شد، در حالی که یک هفته قبل 570 تا 571 دلار بود.

در بخش اسلب، هیچ معامله تازه‌ای بین کارخانه‌های ایرانی و بازرگانان منعقد نشده است. یکی از صادرکنندگان عمده اسلب ایران مناقصه 30 تا 40 هزار تن را در 19 آوریل باز کرد تا در 19 آوریل بسته شود. گفته می‌شد که این تأمین‌کننده در حال حاضر هیچ قیمت هدفی ندارد. در دور قبلی فروش، بسته به حجم و کیفیت مواد کارخانه‌های ایرانی قیمت‌های 635 تا 650 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوب ایران را در نظر داشتند.

Fastmarkets قیمت اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته را 635 تا 650 دلار در تن فوب اعلام کرده که تغییری نداشته است.

محموله بزرگی از اسلب ایرانی توسط یک مشتری در اندونزی با قیمت 690 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر سفارش شده است.

پیشنهادهای خرید تایلندی‌ها برای اسلب ایران 680 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر است در حالی که چینی‌ها به دنبال 670 تا 675 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر هستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors