رکورد زدن قیمت فولاد در چین

قیمت فولاد در معاملات آتی بورس چین بالا رفت به طوری که قیمت میلگرد و کویل نورد گرم به بالاترین رکورد خود رسیدند زیرا افزایش حاشیه سود صنایع و رشد تقاضا در میان فعالیت‌های ساختمانی و تولیدی باعث بالا رفتن قیمت فولاد شد.

به گزارش فولادبان به نقل از رویترز، داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داد که حاشیه سود صنایع چین در دو ماه اول 2021 نسبت به دوره قبل 179 درصد افزایش یافته است.

حاشیه سود در بخش تولید چین هم نسبت به مدت مشابه سال قبل 219.5 درصد جهش داشت، در حالی که حاشیه سود شرکت‌های ذوب‌آهن و فرآوری به میزان 271 درصد در دوره ژانویه-فوریه افزایش یافت.

داده‌های موسسه Mysteel هم نشان داد، تقاضای آشکار برای پنج محصول اصلی فولاد، از جمله میلگرد فولادی و کویل نورد گرم، 5.6 درصد افزایش در هفته اخیر داشته است.

تانگ چوانلین، تحلیلگر اوراق بهادار موسسه CITIC در یادداشتی در این زمینه نوشت: طبق روال معمول، اگر معاملات روزانه مواد ساختمانی به مدت یک هفته بالای 200000 تن باقی بماند، می‌توان ثابت کرد که اوج تقاضا فرا رسیده است.

قیمت میلگرد در بورس اوراق بهادار شانگهای برای تحویل در ماه مه، با 2.6 درصد افزایش به 4971 یوان (758.11 دلار) هر تن رسید. قیمت میلگرد در همان روز معاملاتی به رکورد 5،017 یوان در هر تن هم رسیده بود.

قیمت کویل نورد گرم در معاملات آتی هم با 3.7 درصد جهش به 5327 یوان در هر تن رسید. همچنین قیمت فولاد ضدزنگ در بورس شانگهای با 1.2 درصد افزایش به 14،500 یوان در هر تن رسید.

قیمت مواد اولیه فولادسازی در بورس کالای دالیان نیز افزایش یافت. قیمت زغال‌سنگ کک‌شو در معاملات آتی بورس دالیان با افزایش 6.6 درصد به 14646 یوان در هر تن رسید. قیمت کک در معاملات آتی هم با 5.5 درصد افزایش به 2298 یوان در هر تن رسید.

با این حال، تحلیلگران موسسه Chang An Futures نسبت به نوسانات قیمت هشدار دادند زیرا قراردادهای ماه مه به زودی تحویل می‌شود.

بر اساس اعلام موسسه SteelHome، قیمت‌های نقدی سنگ‌آهن با عیار 62 درصد در روز جمعه 162 دلار در هر تن بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *