امیدواری اتحادیه‌های تجاری آمریکا به تداوم رشد بازار فلزات در سال 2021

کارشناسان اقتصادی در اتحادیه‌های بازرگانی آلومینیوم، فولاد و قراضه آمریکا نسبت به تقاضای بازار فلزات در سال 2021 خوش‌بین و در مورد چشم‌انداز سال جاری میلادی هم امیدوار هستند، اما در خصوص مشکلات احتمالی که هنوز هم ممکن است از همه‌گیری کرونا ناشی شود، نگرانند.

به گزارش فولادبان و به نقل از Fastmarkets؛ لورن ویلک، معاون انجمن آلومینیوم آمریکا، طی یک میزگرد مجازی گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که تقاضای انباشت‌شده و فرصت‌های رشد زیادی وجود داشته باشد. ما با احتیاط نسبت به سال 2021 خوش‌بین هستیم. ما از پیش‌بینی رشد اقتصادی کلی و اقدامات محرک در واشنگتن هیجان‌زده هستیم.

ویلک افزود: تقاضای آلومینیوم که در اواسط سال 2020 هم چندان بد به نظر نمی‌رسید، به لطف برخی نقاط روشن که شروع به ظهور کرده‌اند، دوباره بهبودیافته است.

تیموتی گیل، اقتصاددان ارشد موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI)، هم در جریان این میزگرد گفت: انتظارات برای محرک‌های تقاضای فولاد در سال‌های 2021 و 2022 متفاوت است، اما در حالت تعادل این انتظارات به سمت خوبی هدایت می‌شوند.

تقاضای فولاد در آمریکا در بهار سال گذشته سقوط کرد و در نهایت در سال 2020 با 17.70 درصد کاهش مواجه شد؛ اما به گفته گیل، به دلیل بهبود بازار خودرو و کالاهای بادوام، بازار فولاد آمریکا در ماه‌های اخیر بهبود قابل توجهی داشته است. با این حال، ساخت‌وسازهای غیرمسکونی (که بیش از 40 درصد کل مصرف فولاد ایالات متحده را تشکیل می‌دهد) همچنان چالشی برای صنعت فولاد این کشور محسوب می‌شوند.

گیل با اشاره به تعرفه‌های واردات فولاد گفت: صنعت فولاد آمریکا همچنان نگران ظرفیت مازاد جهانی فولاد است، بر اساس آخرین داده‌ها که در 5 مارس منتشر شد، سهم بازار واردات فولاد در ماه فوریه 16 درصد بود. این در حالی است که در سال گذشته، سهم واردات از بازار فولاد آمریکا 18 درصد بود. اکنون نیز فوری‌ترین نگرانی صنعت فولاد در سال جاری این است که همه‌گیری کرونا بدتر شود و منجر به رکود اقتصادی جهانی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دوره‌های قبلی رکود اقتصادی با صادرات کشورهای خارجی به ایالات متحده، بحران واردات فولاد در ایالات متحده را به دنبال داشته است، بنابراین بسیار مهم است که سیستم تعرفه‌ها پابرجا بماند تا از تکرار تاریخ جلوگیری کند.

جو پیکارد، عضو انجمن بازیافت‌کنندگان قراضه فولادی آمریکا هم در این میزگرد گفت: یکی از چالش‌هایی که ما همچنان با آن روبه‌رو هستیم، مسائل مربوط به زنجیره تأمین است. کمبود نیمه‌هادی همچنان بر تولید خودرو در آمریکا تأثیر می‌گذارد. انتظار می‌رود حداقل برای کوتاه‌مدت این مشکل باقی بماند. با این وجود، ما انتظار داریم که در سال جاری شاهد افزایش تقاضا در داخل آمریکا باشیم، اما همچنین رشد تعدادی از بازارهای اصلی در حال توسعه در خارج از کشور را شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *