رشد 7.6 درصدی صدور پروانه بهره‌برداری معدنی در ۱۱ ماهه سال ۹۹

بررسی آمارهای منتشرشده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور ۵۶۶ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در ۱۱ ماهه امسال است، آماری که نشان می‌دهد میزان صدور این پروانه از سوی وزارت صمت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷.۶ درصد بیشتر شده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از ایرنا؛ مطابق آمارهای وزارت صمت از محل صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری معدنی در 11 ماه ابتدایی امسال، اشتغال به کار 4 هزار و ۵۶۳ نفر پیش‌بینی شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 3.3 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین بر پایه این گزارش، از شروع فروردین تا پایان بهمن‌ماه امسال ۸۸۷ فقره پروانه اکتشاف از سوی وزارت صادر شده است. ضمن این که هزینه عملیات اکتشاف در این مدت به یک هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال رسید که افزایش 28.2 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه 99 همچنین تعداد ۴۷۰ فقره گواهی کشف معدنی صادر شد که این آمار، حاکی از رشد 2.4 درصدی صدور این گواهی نسبت به دوره مشابه سال 98 است.

مطابق گزارش ایرنا، بررسی داده‌های آماری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نشان می‌دهد که میزان سرمایه‌گذاری انجام شده ایمیدرو در بخش اکتشاف از سال ۹۳ تا کنون به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس اقدامات انجام‌شده از سوی ایمیدرو و شرکت‌های تابعه در حوزه اکتشاف نیز از ابتدای سال 93 تا پایان سال 99 به میزان ۹۰۰ محدوده امیدبخش معدنی شناسایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *