آرامش کامل بازار فولاد در روز پنجشنبه/ تداوم کاهش ملایم قیمت پروفیل

بازار آهن امروز هم آرام است و شنیده‌ها از فعالان بازار در گوشه و کنار کشور از تداوم نبود مشتری در این بازار حکایت دارد، از همین رو، امروز قیمت عمده انواع محصولات فولادی چه از طرف کارخانجات و چه از طرف بنگاه‌داران ثابت اعلام شده است و البته بعضا شاهد کاهش ملایم نرخ‌های اعلامی کارخانجات بخصوص در حوزه پروفیل هستیم و برخی بنگاه‌داران نیز که از احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها در میان‌مدت هراس دارند، حاضر به ارائه تخفیفات مناسبی هستند.

به گزارش فولادبان؛ در روز جاری بازار ارز نیز که ابتدا با شیبی ملایم روی روندی نزولی قرار گرفته بود، در ادامه سرعت ریزش آن بیشتر شد، به نحوی که تا این لحظه (13:45 پنجشنبه 14 اسفند) نرخ دلار نقدی در بازار آزاد با کاهشی 300 تومانی نسبت به عصر دیروز به 25 هزار تومان رسیده است.

مهمترین دلیل کاهش این روزهای نرخ ارز نیز تداوم امید به شروع مذاکرات جدید میان ایران و آمریکا با وجود خروج ایران از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی بخصوص بعد از عقب‌نشینی امروز تروئیکای اروپایی از تصویب قطعنامه تازه در شورای حکام علیه ایران و البته بالاتر رفتن احتمال تصویب مشروط FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام به شمار می‌رود و هم‌زمان کاهش تنش‌های میان دولت و مجلس بر سر لایحه بودجه نیز در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

در بازار آهن اما با وجود ثبات نسبی قیمت بیشتر انواع محصولات فولادی، در روزهای گذشته تولیدکنندگان پروفیل به طور متوسط حدود 500 تومان نرخ‌های اعلامی خود را کمتر کردند و امروز هم که برخی تولیدکنندگان این حوزه قیمت‌هایشان را ثابت نگه داشته‌اند و برخی دیگر هم اعلام قیمت را به روز شنبه موکول کرده‌اند، تعدادی از پروفیل‌سازان امروز هم نرخ محصولاتشان را کاهش داده‌اند.

مهمترین علت کاهش نرخ این روزهای پروفیل نیز در کنار بیشتر شدن حجم عرضه انواع ورق فولادی بخصوص ورق گرم از سوی فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان در معاملات این هفته و کاهش نسبی قیمت‌های کشف‌شده ورق گرم در بورس کالا نسبت به هفته قبل، اعلام خبر کاهش احتمالی تعرفه واردات ورق در سال 1400 از سوی وزارت صمت می‌باشد که موجب شده است بسیاری از کارخانجات و بنکداران ورق از ترس ریزش قیمت‌ها در سال آینده، از همین حالا نرخ انواع ورق فولادی در بازار آزاد را پایین بیاورند.

در هر صورت، امروز براساس قیمت‌های اعلامی درب کارخانه نوردکاران فولادی؛ شاهد ثبات نسبی قیمت بیشتر انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد هستیم و البته تعداد معدودی از تولیدکنندگان این حوزه نرخ محصولاتشان را بین 50 تا 100 تومان کاهش داده‌اند؛ محدوده قیمتی میلگرد 14 آجدار نیز در کانال 12 هزار و 300 تا 13 هزار و 450 تومان قرار گرفته است.

امروز همچنین عمده تولیدکنندگان نبشی و ناودانی قیمت محصولاتشان را ثابت اعلام کرده‌اند و رصد نرخ‌های اعلامی تولیدکنندگان تیرآهن نیز از ثبات قیمت عمده محصولات این حوزه نسبت به روز گذشته حکایت دارد. البته آن‌طور که ما از برخی بنگاه‌داران تهرانی شنیدیم، نرخ سایزهای پرفروش تیرآهن ذوبی یا نسبت به دیروز ثابت مانده یا با کاهش 10 هزار یا افزایش 10 هزار تومانی در هر شاخه مواجه شده است.

امروز همچنین بیشتر تولیدکنندگان قوطی و پروفیل نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشته‌اند و بعضا شاهد افت 100 تا 200 تومانی نرخ‌های اعلامی محصولات این حوزه نسبت به دیروز هستیم؛ محدوده قیمتی پروفیل با ضخامت 2 نیز بسته به ورق استفاده‌شده و شرکت تولیدکننده در کانال 20 هزار و 500 تا 22 هزار تومان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *