جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت‌های جهانی هم برای بورس کارساز نبود/ افت 4 هزار واحدی شاخص کل

با وجود اینکه امروز قیمت‌های جهانی فلزات گرانبها و نفت، رشد خوبی داشتند، اما بازار سرمایه با همان فرمان قبل، امروز هم نزدیک 4 هزار واحد افت کرد.

افزایش قیمت‌های جهانی هم برای بورس کارساز نبود/ افت 4 هزار واحدی شاخص کل اخبار فولاد، فولادبان، بورس، بازار سرمایه، شاخص کل، شاخص هم‌وزن

به گزارش فولادبان؛ امروز هم بازار با فرمان چند روز گذشته خود، به راهش ادامه داد و همچنان روی دور سقوط باقی ماند. شاخص کل بورس که ابتدا با یک سقوط سهمگین کار را آغاز کرد و بیش از 3 هزار واحد اافت کرد، اما با آغاز همت حقوقی‌ها، این شاخص رشد 2 هزار واحدی داشت. با این وجود، امروز تقابل اصلی بین حقیقی‌ها و حقوقی‌ها بود، زیرا سهامداران خرد سعی در خارج کردن پول از بازار بودند، حقوقی‌ها سعی در جمع کردن صف‌های فروش بودند، اما با این تلاش‌ها هم شاخص کل در محموع معاملات امروز 3 هزار و 944 واحد سقوط کرد و به خانه یک میلیون و 181 هزار و 659 واحدی رسید.
امروز ، شاخص کل هم‌وزن هم با افزایش فشار فروش سهم‌های کوچک از همان ابتدای معاملات بازار سرمایه روی ریل نزولی بود و در پایان، 974 واحد سقوط کرد و در ایستگاه 431 هزار و 416 واحدی قرار گرفت. فلزات اساسی در معاملات روز جاری، گل سرسبد بازار بودند، چراکه با بالا رفتن قیمت فلزات گرانبها در بازارهای جهانی، بزرگان فلزی هم رشد کردند، به طوری که شاخص این گروه در انتهای معاملات 4 هزار و 53 واحد بالاتر از روز گذشته قرار گرفت و رقم 876 هزار و 864 واحد را نشان داد.
نمادهای «شستا»، «شپنا»، «فملی»، «بوعلی»، «فولاد»، «شبندر» و «وتجارت» فهرست پرتراکنش‌های بازار را به خود اختصاص دادند و نمادهای «فملی»، «شستا»، و «خودرو» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «فولاد»، «فخوز»، «اپال» و «کاوه» بیشترین تأثیر مثبت را روی روند حرکت شاخص کل داشتند.
در بین نمادهای فولادی که امروز بیشترین تأثیر را روی روند بازار داشتند، نمادهای «فخوز»، «فولاد»، «فولاژ» و «کاوه» بیشترین رشد قیمت را داشتند. در بازار فرابورس اما «ذوب» کاهش قیمت نزدیک 2 درصدی را تجربه کرد، ولی «ارفع» رشد 2 درصدی داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors