قراضه ترکیه بیلت کشورهای همسود را بالا کشید/ احتمال تداوم رشد نرخ شمش فولاد CIS

رشد نرخ قراضه وارداتی که این هفته در بازار ترکیه مشاهده شد، تولیدکنندگان شمش کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را ترغیب کرده است تا پیشنهادات قیمتی خود را افزایش دهند و همچنان احتمال رشد هرچه بیشتر قیمت بیلت صادراتی منطقه CIS وجود دارد.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ شاخص روزانه Fastmarkets برای قراضه فولاد، HMS1&2 (مخلوط 80:20) مبدأ اروپای شمالی، سی.اف.آر ترکیه در روز پنجشنبه 11 فوریه 13.53 دلار در هر تن افزایش یافت و به 405.20 دلار در هر تن رسید، در حالی که شاخص روزانه قراضه فولاد مبدأ ایالات متحده، سی.اف.آر ترکیه نیز 409.57 دلار در هر تن محاسبه شد که 13.53 دلار در هر تن افزایش را نسبت به روز گذشته نشان می‌داد.

پیشنهادات رسمی شمش فولاد از طرف کشورهای CIS در پایان هفته گذشته کم بود و کارخانه‌ها در آن مدت بیشتر مشغول ارزیابی وضعیت بازار بودند. البته در اواخر هفته گذشته برخی تولیدکنندگان پیشنهادات قیمتی خود را بالاتر از 550 دلار در هر تن فوب دریای سیاه اعلام کردند که از 540 تا 545 دلار به ازای هر تن فوب که در اوایل آن هفته شنیده شد، به مراتب بالاتر بود.

یکی از معامله‌گران درباره آخرین وضعیت نرخ شمش فولاد CIS گفت که قیمت 550 دلار در هر تن فوب حداقل سطح پیشنهاد این روزهاست. یک منبع مطلع در میان تولیدکنندگان شمش هم با پیش‌بینی این که قیمت‌ها می‌توانند در عرض یک هفته به 550 تا 570 دلار در هر تن برسند، تاکید کرد که انتظار دارد نرخ شمش فولاد منطقه CIS همچنان رشد کند.

البته برخی فعالان بازار، نگاه مثبتی به پایان تعطیلات یک هفته‌ای سال نو در چین یعنی بازه زمانی 11 فوریه تا 17 فوریه دارند؛ بخصوص که در روزهای اخیر منابع طرف خریدار در ارزیابی وضعیت بازار عمدتا ساکت بوده‌اند و هیچ شرکتی پیشنهاد خریدی نداشته است.

یک منبع تجاری قیمت قابل معامله برای شمش فولاد مبدأ CIS را 540 دلار برای هر تن فوب دریای سیاه ارزیابی کرد، در حالی که دو نفر دیگر به 545 دلار برای هر تن فوب اشاره کردند.

محاسبه Fastmarkets از شاخص روزانه شمش فولاد صادراتی CIS فوب دریای سیاه نیز در روز جمعه به 545 دلار به ازای هر تن رسید که 15 دلار در هر تن نسبت به روز پنجشنبه افزایش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *