بورس بازهم ریخت/ افت 11 هزار واحدی شاخص کل

بورس امروز هم با افزایش فشار فروش سهام بنیادی بازار افت شدیدی را تجربه کرد و شاخص کل بیش از 11 هزار واحد پایین آمد.

به گزارش فولادبان؛ امروز بازهم شاهد واگرایی دو نماگر اصلی بازار سرمایه بودیم، به نحوی که شاخص کل بورس در روز چاری سقوط کرد و شاخص هم‌وزن رشد ملایمی را تجربه کرد. این در حالی است که نظرات بسیاری از کارشناسان و همچنین آمار و ارقام بازارهای جهانی به نفع بازار سرمایه است و بخصوص با توجه به تغییر دامنه نوسان، قاعدتا نباید این روزها شاهد افت بورس باشیم.

با این تفاسیر اما امروز بازار سرمایه که کار خود را با صف‌های فروش سبک و خلوت آغاز کرده بود و برخی از نمادهای بزرگ مانند سهم‌های خودرویی مثبت بودند، در ادامه با افزایش فشار فروش همراه شدند و رکورد افت 11 هزار و 476 واحدی را برای شاخص کل به جا گذاشتند تا این شاخص روی نقطه یک میلیون و 245 هزار و 809 واحدی قرار بگیرد.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، افت امروز بازار متأثر از نگرانی‌هایی است که سرمایه‌گذاران از فاکتورهای نامعلوم بازار مانند تثبیت نرخ ارز، سرنوشت لایحه بودجه و … دارند که همین مسائل باعث افت نسبتا شدید شاخص کل در شرایطی که شد دامنه منفی سهم‌های آن فقط 2 درصد در نظر گرفته شده است.

امروز اما شاخص کل هم‌وزن با مورد استقبال قرار گرفتن صنایع کوچک توسط سهامداران رشد خفیفی داشت و در پایان معاملات با رشد 797 واحدی، به 438 هزار و 29 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی هم با کاهش 11 هزار و 303 واحدی، رقم 899 هزار و 275 واحدی را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «برکت»، «فملی»، «شبندر»، «فولاد»، «خساپا»، «غزر» و «ولپارس» بیشترین تراکنش را در میان نمادهای بورس داشتند. نمادهای «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «کچاد»، «تاپیکو» و «شپنا» هم بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل بازار گذاشتند.

در میان نمادهای فولادی نیز نمادهای «فجر»، «فخوز»، «فپنتا»، «فسازان» و «کویر» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند و تنها دو نماد «فنورد» و «فخاس» افزایش قیمت داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ذوب» و «ارفع» هم در بازار فرابورس کاهش قیمت را در سهم‌های خود تجربه کردند و در کانه‌‎های فلزی هم حال «کچاد» اصلا خوب نبود، ولی «کگل» به میزان 0.22 درصد مثبت خورد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *