روز یکپارچه سبز در بورس/ شاخص کل مرز 1.2 میلیون واحدی را رد کرد

در روزی که اکثر سهم‌ها در گروه‌های بنیادی بازار مورد استقبال قرار گرفتند و بورس به طور کامل روز صعودی را پشت سر گذاشت، شاخص کل بازار از مرز 1.2 میلیون واحدی عبور کرد.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه که امروز با حمایت سهامداران حقوقی کار خود را آغاز کرد، با بالا آمدن سهم‌های شاخص‌ساز و افزایش صف خرید آن‌ها، شاخص کل بورس هم رشد بیشتری کرد. به گفته کارشناسان، افزایش نرخ دلار و کمتر شدن انتظارات کاهشی در این بازار باعث شده است که ورود پول به تالار شیشه‌ای تقویت شود و با حمایت‌های دولت از بازار سرمایه شاهد روی آوردن سرمایه‌گذاران به بازار هستیم، اما این پیش‌بینی هم وجود دارد که وضعیت فعلی بازار موقت باشد و بازهم بورس وارد رکود شود. در این میان، برخی پیش‌بینی‌ها هم از رشد بازار تا شاخص 1.3 میلیون واحدی و بعد از آن، نوسانی شدن روند معاملات حکایت دارد.

به هر حال، امروز شاخص کل از ابتدا تا انتهای مسیر معاملات امروز، رشد خوبی را تجربه کرد. اصلی‌ترین نماگر بورس از صفر تا صد مسیر معاملاتی خود را به صورت صعودی طی کرد و تا پایان معاملات امروز با حمایت حقوقی‌ها و خرید سهم‌های بنیادی توسط حقیقی‌ها، بیش از 21 هزار واحد رشد کرد و امروز از نقطه حمایتی 1.2 میلیون واحدی عبور کرد. شاخص هم‌وزن نیز با وجود اینکه در ابتدای معاملات به دلیل عرضه‌های در نوبت قرار گرفته، کمی پایین آمد، اما دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت و تا زمان بسته شدن معاملات، 2 هزار واحد بالاتر آمد.

طی معاملات روز جاری، شاخص فلزات اساسی هم مانند نماگر اصلی تالار شیشه‌ای روز خود را با رشد سهم‌های بنیادی خود یعنی «فولاد» و «فملی» افزایش یافت. سهام شرکت‌های فولادی با اینکه در ابتدای مسیر خود چندان مورد استقبال قرار نگرفتند، اما با گرم شدن موتور معاملات، این سهم‌ها هم جایگاه خود را در بازار پیدا کردند و شاخص این گروه تا پایان معاملات به کانال 839 هزار واحدی نزدیک شد.

روی هم رفته در زمان بسته شدن معاملات (12:30 سه‌شنبه 21 بهمن)، شاخص کل بازار 21 هزار و 619 واحد بالاتر از روز گذشته یعنی در ارتفاع یک میلیون و 214 هزار و 364 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز رشدی 2 هزار و 965 واحدی را تجربه کرد و رقم 423 هزار و 64 واحد را نشان داد و در نهایت، شاخص فلزات اساسی هم با افزایش 30 هزار و 815 واحدی، به ایستگاه 838 هزار و 380 واحد رسید.

امروز، نمادهای «خزر»، «شستا»، «کلوند»، «خودرو»، «شپنا»، «خگستر» و «شتران» فهرست پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار را تشکیل دادند. نمادهای «فولاد»، «فملی»، «تاپیکو»، «فارس»، «وغدیر»، «شپنا» و «خودرو» بیشترین تأثیر را روی شاخص داشتند.

در معاملات روز جاری، نمادهای فولادی که هم رنگ سبز و هم رنگ قرمز به تن داشتند، نمادهای «فولاد»، «فخوز»، «کاوه» و «فولاژ» بیشترین رشد قیمت و نمادهای «کویر»، «فنورد»، «فخاس»، «فپنتا» و «فجر» نیز بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. دو نماد معدنی و صنعتی «کگل» و «کچاد» رشد قیمت یک درصدی داشتند و نمادهای «ذوب» و «ارفع» در بازار فرابورس هر دو نزدیک به 5 درصد رشد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *